Van Polen: 'Het heeft wel wat: je kunt makkelijker iemand neerschoppen haha'

Van Polen: 'Het heeft wel wat: je kunt makkelijker iemand neerschoppen haha'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 08:24ma 10-12-2018 om 08:24

PEC Zwolle-aanvoerder Bram van Polen maakte zaterdagavond zijn rentree in Zwolle na anderhalve maand blessureleed en vond zichzelf zowaar terug op het middenveld. De tank van de 33-jarige routinier was aardig leeg na de 1-4 nederlaag tegen Ajax.

"Ik ben helemaal gesloopt, ook omdat ik zo lang niet hebt gespeeld. Ik ben benieuwd hoeveel kilometers ik heb gemaakt", liet hij na afloop weten aan de Stentor. De back vond dat het spelen op het middenveld 'wel iets had'. "Je bent meer bij het spel betrokken en kunt gemakkelijker iemand neerschoppen, haha."

Tijdens de voorbije maanden ontpopte Van Polen zich tot de Dr. Phil van PEC: de kapitein ging veelvuldig met zijn medespelers in gesprek om ze bij de les te houden. "Veel meer dan praten kon ik de afgelopen zeven weken niet. Met Daan, onze mental coach, kijk je hoe we die paar procent extra bij kunnen brengen." Nadat PEC thuis met 2-3 van ADO Den Haag verloor, liet Van Polen zich horen in de kleedkamer. "Ik heb toen niet op de man gespeeld, maar wel benoemd waar het aan schortte. Toen werd ik even gek. Dat is niet erg. Dat moet af en toe."

Inmiddels vindt de bekerwinnaar van 2014 zichzelf terug op de zestiende plek van de Eredivisie. "Ik maak me zeker zorgen, natuurlijk", stelt de routinier. "Kijk maar waar we staan. Als iemand zich nu geen zorgen maakt, spoort hij niet."

Poll

Blijft PEC in de Eredivisie?

(334 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 08:28
Laat mij dan niet sporen maar ik maak mij totaal geen zorgen om Pec Zwolle.
Vind ik leuk
zwollie +9389
maandag 10 december 2018 om 09:11
Wij in Zwolle wel.
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
maandag 10 december 2018 om 09:27
Zwolle is wel echt een toevoeging aan de Eredivisie gebleken. Zelfs nog een prijsje gepakt hier en daar, leuke club.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:50
Speelt meestal ook nog leuk voetbal , en ze gaan dat verschrikkelijke veld ook nog vervangen .
Dus Zwolle moet in de ED blijven .
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 10 december 2018 om 09:28
Hij spoort anders niet echt door te stellen dat je lekker iemand neer kunt schoppen! Had beter een andere sport gekozen, miss heeft hij daar meer talent voor
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 10:26
Hij heeft toch gewoon gelijk?
Je kunt op het middenveld makkelijker een overtreding maken dan in de verdediging.

Dat jij dan meteen denkt aan iemand voor z'n muil trappen of ongelukkig trappen daar kan Bram niks aan doen.

Neerschoppen staat voor voetballers gelijk aan een overtreding maken.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
maandag 10 december 2018 om 09:36
Ik deel jou mening volkomen, die gaan het gewoon redden!!
Vind ik leuk
Smithsonian +43332
maandag 10 december 2018 om 10:42
Nou mits ze over gaan stappen naar gewoon gras heb ik ze er graag bij.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 11:11
Dan heb je geluk, het is namelijk al meer dan een jaar bekend dat dit in 2021 gaat gebeuren.
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 08:28
15e, een detail.
Vind ik leuk
henk1952 +199
maandag 10 december 2018 om 08:34
PEC is niet besmeurd met het degradatievirus. De selectie is gewoon te goed. Ik voorzie wel een trainer wissel op korte termijn.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 08:48
Lekker zo’n speler die geen buikspreekpop van een mediatrainer is.
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 09:01
"Je bent meer bij het spel betrokken en kunt gemakkelijker iemand neerschoppen, haha."

#kneus
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 10:22
#geengevoelvoorhumor
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 10:27
Het is triest hoe zwar wit mensen hier op VP altijd lezen.

Je vraagt je oprecht af of ze ooit zelf op een veld hebben gestaan.
Alsof hij zegt dat hij iemand doormidden trappen bedoelt.
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 10:31
Humor? Die gast meent wat hij zegt, maar omdat er 'haha' achter zijn opmerking staat is het humor?

Zo'n goede voetballer is het niet en moet het vooral hebben van het schoppen van tegenstanders.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 10:35
Hij meent totaal niet wat hij zegt, hij maakt een grapje. Derhalve lachte hij ook nadat hij het gezegd had.
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 11:04
Daar denken wij dan anders over, prima toch?
Vind ik leuk
mazu +3924
maandag 10 december 2018 om 13:48
Jij wil niet begrijpen dat hij dit met een knipoog heeft gezegd. Over een #kneus gesproken......
Vind ik leuk
Tossa +2988
maandag 10 december 2018 om 11:03
Jij kent hem goed genoeg om te weten dat hij dat meent? I really doubt it...
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 11:04
En jij kent hem goed genoeg om te weten dat hij het niet meent?
Vind ik leuk
Tossa +2988
maandag 10 december 2018 om 11:05
Ja!
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 11:06
Blijkbaar dan niet goed genoeg..
Vind ik leuk
Tossa +2988
maandag 10 december 2018 om 11:09
Ik wil toch positief af afsluiten: ik waardeer je volharding.
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 11:13
Misschien heb je gelijk en zit ik er volledig naast..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 11:06
We zien Bram al jarenlang interviews geven en ik heb hem ook meermaals gesproken, als Bram zoiets zegt maakt hij een grap.
Als je niet weet dat Bram graag grappend en grollend door het leven gaat kun je misschien beter stil zijn.
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
maandag 10 december 2018 om 11:14
Ik hoop dat hij een grap maakte, en zo ja, dan ben ik stil..
Vind ik leuk
Facts +42
maandag 10 december 2018 om 09:20
Als Bram van Polen zich met de mentale aspecten gaat bemoeien is er echt iets mis met een club.
Vind ik leuk
Tossa +2988
maandag 10 december 2018 om 09:28
Hoezo dat?
Hij is lang aanvoerder geweest, kent de club door en door, is gepassioneerd en kan de mensen op de juiste plek neerzetten met zijn ervaring. Dus waarom zou hij zich er niet mee mogen bemoeien?
Vind ik leuk
Facts +42
maandag 10 december 2018 om 09:43
Omdat hij het toonbeeld is van een beperkte voetballer die ruim over datum is. En hoe geloofwaardig is een aanvoerder die openlijk fan is van je tegenstander?
Vind ik leuk
Tossa +2988
maandag 10 december 2018 om 09:57
Ach toch.

Dus volgens jouw redenatie mag geen enkele oud-voetballer trainer worden? Die zijn sowieso over de datum en het gros waren ook geen wereldtoppers.

En fan van Ajax? Hij heeft één keer gezegd dat hij hoopte dat ajax de titel zou pakken omdat Diederik Boer daar speelde. Poe poe, wat een ramp.

Zo, nog meer te zeuren?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 10:23
Nee hoor, beroepsdroeftoeter facts is de enige persoon op aarde die dit een probleem vindt en die ook nog zo dom is dat hij denkt een punt te hebben.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:29
En ook al is ie voor Ajax , dan is dat nog geen probleem .
Er zullen veel meer profs zijn die bij een andere club spelen als waar ze supporter van zijn .
En mooi dat mensen voetballers beperkt noemen , terwijl ze zelf nooit verder zijn gekomen als een café elftal .
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:31]
Vind ik leuk
Facts +42
maandag 10 december 2018 om 10:33
Dat stel ik nergens, je suggereert dingen die onwaar zijn. Moeite met de feiten?
Vind ik leuk
Tossa +2988
maandag 10 december 2018 om 10:45
Als je mij bedoelt:

Jij stelt dat Bram zich niet met het mentale aspect mag bemoeien omdat hij een beperkte en ruim over de datum zijnde voetballer is (geen feit maar jouw mening!) die bovendien fan is van z'n tegenstander, toch?

Veel trainers zijn te ver over datum om zelf nog te voetballen (dat snap je nog wel, hè?) en zijn zelf nooit wereldtoppers geweest. Ok, je kunt discussiëren welke definitie je daarvoor moet hebben. Maar nogmaals, omdat ie blijkbaar lastig is: volgens je eigen beredenering maar een beperkte voetballer die over de datum is, geen trainer worden.

Dat ik dit nog uitleg...
Vind ik leuk
Smithsonian +43332
maandag 10 december 2018 om 10:42
Ook best een slecht elftal.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:59
Zwolle mist Ryan Thomas
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws