'Ziyech stelde het op prijs dat ik me zo in hem had verdiept, hadden meteen klik'

    'Ziyech stelde het op prijs dat ik me zo in hem had verdiept, hadden meteen klik'

    Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 20:11wo 12-12-2018 om 20:11

    Alfred Schreuder bestrijdt dat Hakim Ziyech nonchalant is. De huidig assistent-trainer van Ajax liet zijn broer de spelmaker een week lang volgen bij sc Heerenveen, voordat hij besliste hem naar FC Twente te halen.

    "Dat Hakim kon voetballen zag iedereen wel; het ging mij erom hoe hij met zijn vak omging", zegt Schreuder tegen ELF Voetbal. "Mijn broertje was héél enthousiast. Hakim straalde in alles uit een liefhebber te zijn. Tijdens alle soorten trainingen spande hij zich tot het uiterste in; ook tijdens fysieke of tactische trainingen. Hij bleef lang op het veld om oefeningen voor zichzelf te doen."

    "Toen ik later met Hakim in gesprek ging werd dat beeld bevestigd", vervolgt Schreuder. "We hadden meteen een goede klik, mede omdat ik me zo in hem had verdiept. Dat stelde hij op prijs. Hij houdt van directe communicatie. Als hij wat vond mocht hij dat ook zeggen. Zolang je eerlijk en oprecht tegen hem bent krijg je daar een ontzettend gemotiveerde speler voor terug."

    Schreuder prijst de werklust van Ziyech bij Ajax. "Hij is een meester in ballen veroveren. Heeft een ongelooflijk anticiperend vermogen. Zowel met als zonder bal. Dat is voetbalslimheid, niet te trainen bijna." Volgens Schreuder is Ziyech serieus met zijn vak bezig. "Dat blijkt ook uit het feit dat hij altijd beslissend wil zijn. Hij wil zich onderscheiden. Zulke spelers moeten we koesteren in Nederland."

    Poll

    Is Ziyech klaar voor de Europese top?

    (4921 stemmen)

    Plaats een reactie

    Blijdorp010 +9474
    woensdag 12 december 2018 om 20:17
    Heeft ziyech een groen zeepje laten vallen dat Alfred zich zo in hem heeft verdiept?
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    woensdag 12 december 2018 om 20:37
    Jeetje waar zit jij met je gedachten ;)
    Vind ik leuk
    HardSchot +55
    donderdag 13 december 2018 om 09:28
    Bij de billen van Ziyech ;)
    Vind ik leuk
    Almaniak +227
    woensdag 12 december 2018 om 20:18
    Mooie, maar gevaarlijke uitspraken over 1 van je eigen spelers als assistent.
    Vind ik leuk
    Champ +202
    woensdag 12 december 2018 om 20:19
    Waarom staat die k** reclame van VGZ door de tekst heen zodat ik de helft niet kan lezen.
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1438
    woensdag 12 december 2018 om 21:59
    Ik heb dat met dit artikel niet, maar wel met andere artikelen. Dan staat er zo'n vervelende reclame door je tekst heen.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 20:20
    Hij kan naar een top ploeg .
    Maar hij krijg hier wel heel veel ruimte op het veld.
    Dus ben benieuwt hoe hij zich profileert als ze hem op de huid zitten .
    Wordt het misschien wel moeilijker voor hem ????!
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    woensdag 12 december 2018 om 20:22
    Hehe, wat n verademing.

    Na alle Frenkie en De Ligt verhalen wordt t tijd voor wat anders. 👍🏻

    Blij dat VP zich niet mee laat slepen in die hype.
    Vind ik leuk
    ronniever +244
    woensdag 12 december 2018 om 20:22
    Dit zal Hakim straks vleugels geven tegen Bayern ! Hopelijk leest hij VP nog even in de catacomben voordat hij straks het veld opgaat ;)
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    woensdag 12 december 2018 om 20:36
    Bommel zou t in de kleedkamer ophangen.
    Vind ik leuk
    DaanH +93
    woensdag 12 december 2018 om 20:24
    40 mil en strikje er omheen joe joe!
    Vind ik leuk
    Romarioo +467
    woensdag 12 december 2018 om 20:26
    En toch wil niemand 80 milj voor hem betalen, zo het door de telegraaf komen dat Frenkie zo duur is?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 20:27
    Klikspaan ! 😉
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +129
    donderdag 13 december 2018 om 01:00
    Iedere speler wil zich onderscheiden; Ziyech is wat dat betreft niet zo bijzonder!
    Vind ik leuk
    isaa +20
    donderdag 13 december 2018 om 15:42
    Applausje voor HZ! Niet alleen zijn werklust maar die ongelofelijke passen zijn niet van deze wereld
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws