De Jong houdt speler van de maand-prijs bij Ajax, tweede onderscheiding Bergwijn

De Jong houdt speler van de maand-prijs bij Ajax, tweede onderscheiding Bergwijn

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 16:15wo 16-01-2019 om 16:15

Frenkie de Jong is verkozen tot de beste Eredivisie-speler van december. De Ajax-controleur werd woensdagmiddag op Sportpark De Toekomst verrast door FOX Sports-interviewer Hans Kraay junior.

De Jong heeft zijn uitverkiezing te danken aan zijn grote passnauwkeurigheid tijdens de vier wedstrijden die hij in december speelde. De controleur uit Arkel maakte tegen ADO Den Haag, PEC Zwolle, De Graafschap dé FC Utrecht de negentig minuten vol en verstuurde hierin 268 passes. Liefst 95 procent van deze passes kwam aan bij een teamgenoot. De Jong is na Hakim Ziyech en Nicolas Tagliafico de derde Ajacied op rij die wordt uitgeroepen tot maandwinnaar.

Steven Bergwijn is benoemd tot het grootste talent van december, net zoals hij dat in augustus al was. De buitenspeler is bovendien één van de drie PSV'ers die zijn opgenomen in het elftal van de maand, naast de backs Denzel Dumfries en Angelino. De Jong vormt met Daley Blind de Ajax-vertegenwoordiging. Sergio Padt (FC Groningen), Sven van Beek (Feyenoord), Michel Vlap en Mitchell van Bergen (beiden sc Heerenveen), Martin Odegaard (Vitesse) en Mats Seuntjens zijn de overige uitverkorenen.

Plaats een reactie

ErikAjax +1648
woensdag 16 januari 2019 om 16:17
+10 miljoen
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 16:45
Tja laat ze maar roepen dat Frenkie bij topclubs op de bank komt.

Frenkie is een topspeler en die kan overal spelen in de basis.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:51
Frenkie is de beste speler ter wereld. Vind hem eigenlijk te groot voor PSG, zie hem liever bij Barça...
Vind ik leuk
Stuiter +689
woensdag 16 januari 2019 om 16:55
Liverpool zou ook een leuke club zijn en die kunnen nog wat creativiteit gebruiken.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 17:12
Wonderlijk dat jij als psv-er dat vindt.

Heb je dan eindelijk het licht gezien?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:15
Never, waarde Rioolrat, never, maar ik herken talent. Was ook blij dat Bergkamp Ajax verliet als voetballer. Zo'n goede speler bij die club...
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 17:38
Hahaha ... kijk ... een beetje humor ... eindelijk ... 👏🏻
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:17
Net als met politiek. Ik stem Theo Hiddema terwijl ik normaal nooit FvD zou stemmen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 17:38
Zolang je maar niet schizofreen gaat doen joh ...
Vind ik leuk
Bertus +7247
woensdag 16 januari 2019 om 17:16
Ik denk dat hij er nog niet klaar voor is. ADO, PEC, de Graafschap en Utrecht zijn geen tegenstanders die het je moeilijk maken. Als hij straks veel meer onder druk komt te staan zal de nauwkeurigheid snel minder worden. Hij is hier echt nog niet uitgeleerd. Maar de toekomst zal het uitwijzen, en misschien kiest hij daarom nu ook voor PSG, een dik salaris en ook veel matige tegenstanders. Engeland of Spanje is vele malen moeilijker.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 17:19
Tegen Frankrijk hoord hij bij de betere spelers van het veld ... wil je zeggen daar geen goede spelers rondlopen?
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
woensdag 16 januari 2019 om 17:30
268 passes waarvan 200 breed of terug.
Zet je roze ratje af en kijk eens goed .
Geweldige speler. Maar gaat een beetje te snel voor em.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 17:40
De 68 die vooruitgaan zijn dan ook van wereldklasse en dat zonder balverlies te lijden.

Denk dat je jouw brilletje beter af kan zetten ... Frenkie os gewoon een topspeler.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
woensdag 16 januari 2019 om 17:56
Ik heb hem af,zeg ook geweldige speler toch.
Maar ik zie hem 200 nietszeggende balletjes geven met alle vrijheid om hem heen.
Op die momenten moet hij het laten zien.
Zijn manco nu nog is als hij onder druk komt te staan..Bayern thuis en tegen duitsland.
Dan maakt hij fouten omdat zijn handelingssnelheid nog wat te laag is.
Kan hij leren maar nu is hij nog een stuk verwijderd van de top.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 17:58
Hij leert snel bij, dat gaat helemaal goed komen.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
woensdag 16 januari 2019 om 18:20
Kijk ,en daar schort je voetbalkennis.
Hij maakt al een half jaar dezelfde fouten.
Dus zo snel leert hij niet.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 18:22
Ik zie hem al een tijdje om de 2 weken live spelen, deze jongen gaat prima vooruit.

Maak je geen zorgen, behalve over je eigen voetbalkennis.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
woensdag 16 januari 2019 om 19:22
Mijn voetbalkennis is prima..meer dan zelfs.
Als je niet ziet dat hij qua fouten in herhaling valt,kijk je nie goed.

Beste bewijs is thuis tegen bayern waar dat doelpunt uit viel.

Er werd druk gezet en hij kwam er niet uit.

Zelfde als tegen psv..andere positie..maar de jong zette druk.en hij kwam er niet onder uit .

Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
woensdag 16 januari 2019 om 19:40
Dat denk jij, ik denk van niet.
Vind ik leuk
zoroman30 +121
woensdag 16 januari 2019 om 18:29
Het is eerder andersom
68 achteruit en 200 vooruit. Je hebt waarschijnlijk niet veel van hem gezien.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:30
Frenkie de Jong is een potentiële topper. Moet nog veel leren, maar kan dat niet meer in Amsterdam/Nederland. Zal op die leeftijd best nog eens op de bank belanden bij PSG, maar dat overkomt een 26-jarige gearriveerde speler ook wel.

Ik heb er als PSV supporter geen enkele moeite mee om daar objectief over te zijn.

Bij jou is het langzamerhand welhaast obsessief om te pronken met Frenkie. Alsof dat jouw plek in deze maatschappij nog enige mate van waarde geeft.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
donderdag 17 januari 2019 om 09:03
Hahaha ... je begon goed maar je eindigt weer als een calimero ... jammer ...
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:24
Zelfreflectie is jou onbekend. Dat weten we allemaal hier. Als iemand een keer kritisch op je is, volgt direct de voorspelbare reflex.

Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19713
donderdag 17 januari 2019 om 09:25
Ach ach ... wederom een jank-verhaal ...
Vind ik leuk
RGB +909
woensdag 16 januari 2019 om 16:18
Ik zat het bericht met belangstelling te lezen, tot ik op de naam Sven van Beek stuitte....
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:29
Precies dat, hier hetzelfde ... vervolgens Tadic op de bank en geen Ziyech om nog over de Ligt en Tagliafico te zwijgen, niet serieus te nemen dus
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 16:29
Laat ik dat nu hebben met de pass nauwkeurigheid . Die 5 % die mislukken zijn over meer dan 10 meter en vooruit gespeeld.
Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 16:51
Wat vind je van die statistieken dan? Opvallend?

Lijkt me dat het zorgwekkender is als je passes niet aankomen over kortere afstand dan 10m of achteruit gespeeld. 🤔
Vind ik leuk
erikv78 +342
woensdag 16 januari 2019 om 17:00
Je kunt een pass over 9 meter spelen en er ineens een speler tussen duikt en de bal onderschept. 95% is bizar hoog!
Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 17:05
Extreem hoog inderdaad, helemaal voor iemand die zoveel passes verstuurt als hij.
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 17:06
Als dat gebeurt let je niet op als speler of je speelt veel te zacht in.
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 17:05
Ik vind dit niets zeggende statistieken.
Ik zou zeggen kijk dan naar passes waar een assist,goal of kans rijke opening uit voort komt. Maar daar mag iedereen anders over denken.
Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 17:16
Dat sprak niet uit je vorige reactie. Daar ging het over lange passes en vooruit. Was dat dan een nietszeggende reactie? ;)

Assists tellen op het oog directer voor het resultaat. In die zin kan De Jong nog een stap zetten. Maar daarbij moet je natuurlijk wel aantekenen dat hij als controleur speelt en niet achter de spits staat.

Hij is in die zin in de eredivisie (4goals, 1 assist) dus vergelijkbaar met Vilhena (3 goals, 1 assist), Clasie (1 goal, 1 assist), Rosario (0 goals, 0 assists), Hendrix (1 goal, 4 assists) en Schöne (3 goals, 3 assists). Waarbij 2 van de 3 assists van Schöne bijvoorbeeld corners zijn.

Daarbij is het interessant te zien
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 18:25
Blijkbaar vind jij 95 % aangekomen passes belangrijk genoeg om te accepteren dat ze achteruit of opzij en over korte afstand gespeeld worden.
En dat jij mijn reactie niets zeggend vind dat mag. Heb ik geen probleem mee.

Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 18:50
Dus jij zegt dat 95% van zijn passes achteruit of opzij én over korter dan 10m gaan?
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 18:56
Misschien is het wel 96 % het kan ook 94% zijn.
Maar om het zeker te weten zou ik zeggen zoek het op.
Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 19:42
Nee, als jij dit beweert dan mag je mooi een linkje geven naar waar dat staat. Iedereen kan zomaar wat roepen. Dat zien we hier wel vaker.
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 19:46
ik zeg iets aan jou om het tegendeel te bewijzen. Als je dat niet kunt heb ik gelijk😂
Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 19:58
Ah kijk, je praat dus onzin want je kunt het niet onderbouwen. Dank je.
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 20:18
Kun jij het weerleggen ?
Nee?
Dan heb ik gelijk!
Dat is ook meteen het verschil tussen ons.
Jij denkt dat je gelijk hebt , maar ik heb gewoon gelijk😂

Vind ik leuk
2cents +60194
woensdag 16 januari 2019 om 20:34
Je zet jezelf nogal voor gek op deze manier.

Wat jij doet kan ik ook hoor.

Ik zeg, De Jong speelt meer dan 60% van zijn passes vooruit. Volgens jouw theorie is dat waar, omdat jij het niet kunt weerleggen.
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 21:48
Zoals ik al zei ik heb gelijk en jij denkt dat je gelijk hebt. Dat is een groot verschil.

Door je post bewijs je dat je een volger bent.
Vind ik leuk
2cents +60194
donderdag 17 januari 2019 om 12:00
😂🤣😂
Vind ik leuk
COYG +7773
woensdag 16 januari 2019 om 16:40
Want jij hebt Sven van Beek fouten zien maken? Jij hebt hem telkens aan het werk gezien. Vast niet, want dan had je er niet verbaast over geweest. Van Beek heeft telkens zijn tegenstander uitgeschakeld. Dat hij niet goed mee kan voetballen is dan niet meer erg.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
woensdag 16 januari 2019 om 16:54
Exact. WTF... en geen De Ligt?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:20
Lekker tussen de roddels geplaatst van dat hij naar PSG gaat. Ajax moet dus zo snel mogelijk meer vragen.
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
woensdag 16 januari 2019 om 16:20
Misleidende titel ik dacht dat het over Luuk De Jong ging.
Vind ik leuk
RGB +909
woensdag 16 januari 2019 om 16:22
Er staat: "De Jong houdt Speler van de maand prijs bij Ajax" en jij denkt aan Luuk???
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1245
woensdag 16 januari 2019 om 16:22
Luuk de Jong en prijzen is inderdaad normaliter een meer voorkomende combinatie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
RGB +909
woensdag 16 januari 2019 om 16:26
Ja, hij deed het fantastisch in Duitsland, de prijzenkast puilde uit.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:28
Vergeet Engeland niet!
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 16:28
Dat hebben we in Duitsland en Engeland gezien.
Vind ik leuk
Sanuk +3557
woensdag 16 januari 2019 om 16:47
Ja nu vraag ik me af, heeft die F de Jong wel ooit een echte prijs gewonnen, en die andere, de Ligt?
Vind ik leuk
Jeroen Water +3893
woensdag 16 januari 2019 om 16:54
Golden boy award durf ik wel een echte prijs te noemen..
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:43
Als je beter leest had je wel beter geweten. Luuk speelt niet bij Ajax. Er staat

De jong houdt prijs bij Ajax.
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1245
woensdag 16 januari 2019 om 16:21
Gefeliciteerd Frenkie en Steven, maar even daarbuiten: Dumfries en Angeliño staan gewoon wéér in het elftal. Spelen die gasten ook ooit een slechte wedstrijd?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:27
Nee die spelen nooit slecht. Altijd voor de 200% er tegenaan
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 16:28
AZ thuis waren beide erg matig.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:29
de 2 domste verdedigers van Nederland zijn wel snel maar daar heb je het ook mee gezegd!!
Vind ik leuk
Stranger +6307
woensdag 16 januari 2019 om 16:32
Dom is het als je een CL wedstrijd voor buitenspel appelleerde maar dit zelf opheft.😂
Vind ik leuk
Sanuk +3557
woensdag 16 januari 2019 om 16:49
jaloers he. 2013 hahaha.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 18:03
Haha, maar wel de 2 beste vleugelverdedigers van NL.

Acht toe, die schop-Argentijn mag ook in het rijtje.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:30
Komt omdat de kwaliteit van een strijder als Tagliafico hier in Nederland niet op waarde wordt geschat. Als je hier 3 mooie voorzetten geeft, ben je de back van de maand, terwijl de hoofdtaak van een back toch echt verdedigen is.

Rechtsback is Dumfries wel de beste. Kan geen andere noemen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 16:58
Precies dit.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:18
Nee.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:27
het heel elftal op de foto had gewoon Ajax moeten zijn
Vind ik leuk
psvfan1913 +6279
woensdag 16 januari 2019 om 16:29
ajaxkampioen 2013! Poeh is een tijdje geleden maat.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:35
niet zo lang geleden heb straks een nieuwe naam ajaxkampioen 2019!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:36]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 16:59
Volgens mij is het een wijf gezien de foto...
Vind ik leuk
psvfan1913 +6279
woensdag 16 januari 2019 om 17:03
kan ook zn vriendin zijn. Dan heeft die het goed voor elkaar
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 17:04
Klopt.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 18:05
Nee joh, gewoon zo'n puber die van alles een beetje opgewonden raakt (:
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1245
woensdag 16 januari 2019 om 18:41
Als we nou even rustig doen over een 14(?) jarige meid, anders heb je dadelijk weer de politie aan de deur mbt pedofilie. Moet je ook niet hebben natuurlijk haha
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 01:14]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 16:27
Weinig Ajacieden voor zo’n succesvolle maand.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +246
woensdag 16 januari 2019 om 16:28
Jaaa, wat een geweldenaar. Magistraal. De nieuwe Cruijff? Cruijff is niks vergeleken met hem. Bergwijn wat een prachtige krachtbonk. Barca komt zelfs thuis langs om hem te overtuigen. Doelgericht, supersnel. Nu al beter dan Robben. On topic. Leuke prijs maar alleen de echte prijzen worden einde van het seizoen verdeeld. Laten we ons daar maar lekker op focussen. Zin in dat we dit weekend er weer aan gaan beginnen.
Vind ik leuk
RGB +909
woensdag 16 januari 2019 om 16:28
Dat hele elftal van de maand gaat toch nergens over? Sven van Beek beter dan Matthijs de Ligt? Geen Lozano of Zyech erin? Sergio Padt i.p.v. Onana?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
woensdag 16 januari 2019 om 16:30
Alles gebaseerd op statistieken helaas...
Vind ik leuk
Donnygo +4161
woensdag 16 januari 2019 om 16:33
In statistieken deze maand wel, zoals Ziyech op het oog beter speelde dan De Jong maar die weer op statistieken veel beter was.

Padt zal waarschijnlijk een hele hoge reddings graad hebben gehad waar Onana niet veel had te doen in December.

Dit is niet kijken naar protentie of hoe goed in het seizoen maar in een maand.
Vind ik leuk
stratumseind +191888
woensdag 16 januari 2019 om 16:40
Nog 2 x en ze hebben de zichzelf toegedachte tripple binnen
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:44
Padt???
Vind ik leuk
tikkietoe +5937
woensdag 16 januari 2019 om 17:14
Ja, denk zelfs dat Groningen supporters daar een andere naam verwachten.
Vind ik leuk
Pieterke +269
woensdag 16 januari 2019 om 16:59
Heerenveen heeft met vlap en van bergen nieuw kapitaal op het veld. Beide nog jong met veel potentie. Bergwijn talent dat kan natuurlijk niet meer. Dat had vlap of van bergen of odegaard moeten zijn in mijn ogen van de maand december
Vind ik leuk
whiskey33 +600
woensdag 16 januari 2019 om 17:29
hahaha passnauwkeurigheid tegen PEC graafschap Utrecht en ADO. Zijn wel tegenstanders van nivo
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
woensdag 16 januari 2019 om 17:32
In de maand december heeft PSV nog van Feyenoord verloren en dan staan er nog 3 PSV-ers in? Hebben de Kerkhofjes deze lijst gemaakt?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:45
Hahaha Sven van Beek. Niet serieus te nemen dit bericht haha.
Vind ik leuk
Dorzon +4631
woensdag 16 januari 2019 om 17:49
hahahaha padt als keeper van de maand. Hoe serieus kan je deze verkiezing nog nemen
Vind ik leuk
Futjebal +2632
woensdag 16 januari 2019 om 17:59
Lachwekkend
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 18:33
Weer 20 miljoen erbij ,we worden slapend steeds rijker, groetjes Roel
Vind ik leuk
+40 +193
woensdag 16 januari 2019 om 18:41
Blind en Frenkie. Sommigen kunnen ver raken met tikkies breed en tikkies terug.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws