Oproep Messi 'beangstigend': 'Volgens mij is hij erg moe, emotioneel uitgeput'

Oproep Messi 'beangstigend': 'Volgens mij is hij erg moe, emotioneel uitgeput'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 11:21vr 22-03-2019 om 11:21

César Luis Menotti kijkt niet uit naar de rentree van Lionel Messi in het shirt van Argentinië. Volgens de tachtigjarige oud-bondscoach van Los Albiceleste moet de superster van FC Barcelona ontzien worden.

Messi nam na het WK in Rusland pauze, net zoals hij dat na de verloren Copa America-finale van 2016 had gedaan, maar keerde deze maand weer terug bij de nationale ploeg, die op 22 en 26 maart tegen Venezuela en Marokko oefent. Menotti vraagt zich echter af of de vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar hieraan toe is. "Het beangstigt mij dat hij is opgeroepen", vertelt de voormalig bondscoach aan de Argentijnse media, geciteerd door The Independent.

Messi maakt een 'emotioneel uitgeputte' indruk, vindt Menotti. "Volgens mij is hij erg moe. Hij heeft ook veel verplichtingen en verantwoordelijkheden die hij moet dragen." De Vlo en zijn Argentijnse ploeggenoten bereiden zich voor op de Copa America-eindronde, die komende zomer in Brazilië wordt georganiseerd. De tweevoudig wereldkampioen zit in een poule met Colombia, Paraguay en 'gastdeelnemer' Qatar.

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 11:28
Messi kan niet moe zijn, hij is namelijk een god!!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
vrijdag 22 maart 2019 om 11:34
Niet een God. Hij is God.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 11:52
Vandaar dat er zoveel ellende op de wereld is dan.....
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
vrijdag 22 maart 2019 om 12:07
Och, arm schaap toch......
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 12:14
Als je dat op mij bedoeld, ik heb geen ellende. Ik had het over de wereld
Vind ik leuk
RebelVox +12560
vrijdag 22 maart 2019 om 12:40
Messi is geen god, hij speelt niet bij Ajax maar bij een subtopper uit Spanje.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 12:57
Een god is het zeker niet nee
Vind ik leuk
Oohzo +240
vrijdag 22 maart 2019 om 12:30
Te makkelijk....dat herft alles met de mens te maken
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:22
Tja zou wel leuk zijn als op een dag ooit hij 2 schaartjes laat zien gevolgd door een doelpunt
Vind ik leuk
Henkings +1007
vrijdag 22 maart 2019 om 11:29
Als dit een uitgebluste Messi is, ben ik erg benieuwd als hij weer helemaal "opgeladen" is!!! De afgelopen weken is hij namelijk "aardig" op dreef.....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
Ja idd die Menotti is al over de 80 en ziet t allemaal niet zo scherp meer. Onzin artikel
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
vrijdag 22 maart 2019 om 11:37
Niet zeuren. Ook Messi krijgt meer dan genoeg betaald om een beetje te voetballen. Hij kan stoppen wanneer hij wil.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:44
Verschil met Ronaldo is dat Ronaldo minder hoeft te reizen voor zijn interlands
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 11:56
wanneer heeft messi voor het laatst gereisd voor een interland dan? Kan me niet voorstellen dat hij daar nog moe van is, van dat wk in rusland
Vind ik leuk
Guust +6747
vrijdag 22 maart 2019 om 18:21
Hij moet veel meer stapjes maken met die korte beentjes, dus kan best.
Vind ik leuk
De fries +2053
vrijdag 22 maart 2019 om 13:51
Ooit gehoord van stress/druk ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
vrijdag 22 maart 2019 om 14:13
Als je er niet tegen kan moet je maar iets anders gaan doen. Ben je gewoon ongeschikt.
Vind ik leuk
De fries +2053
vrijdag 22 maart 2019 om 14:49
Klopt !
Jij werkt bij de Plantsoenendienst ?
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
vrijdag 22 maart 2019 om 11:38
Ik denk dat Messi nog met 1 ding bezig is, de CL winnen. Kampioenschap lijkt me al voor 99% binnen.

Fijn oefenpotjes, zou de FIFA en UEFA echt mee dienen te stoppen, kost alleen maar geld, blessurekansverhogend en niemand gaat ooit zeggen...weet je nog die oefenpot toen....
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 11:42
Helaas, money money en nog is money!
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
vrijdag 22 maart 2019 om 18:43
Maar hij geeft aan dat het geld kost dus dat kan het argument dan toch niet zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:47
Messi moe? Volgens mij kijkt deze man niet wekelijks naar Barca. Messi is juist weer volledig opgebloeid. Of hij met die prutser verdediging van Argentinie ooit succes behaald, lijkt mij niet.

Alleen hun linksback is natuurlijk wel absolute wereldtop.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 11:49]
Vind ik leuk
De fries +2053
vrijdag 22 maart 2019 om 13:53
Geestelijk kan je ook moe zijn...
Vind ik leuk
Bas Bus +173
vrijdag 22 maart 2019 om 11:53
Messi mag niet moe worden.
Zonder hem is er niets aan..
Vind ik leuk
Leodinho +727
vrijdag 22 maart 2019 om 11:55
Volgens een krant in Argentinië heeft Messi al ruim 1 jaar last van overbelasting in zijn schaamstreek/lies. Als je naar zijn wedstrijden kijkt dan lijkt dit niet het geval, maar onlangs bij El classico zag ik ook dat hij naar zijn lies greep. Ach ja de Grote Zlatan had dus toch gelijk: Top 3 beste spelers zijn :
1) Lionel Messi
2) Messi op de bank
3) Geblesseerde Messi
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
vrijdag 22 maart 2019 om 12:03
Gastdeelnemer Qatar.
Ik heb nog nooit zo gehoopt dat een ploeg totaal vernederd wordt.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 15:32
Die krijgen vast wel een(of meerdere) steuntje(s) in de rug 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
vrijdag 22 maart 2019 om 15:39
Ik hoop hele harde duwtjes in de rug.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 15:44
Hahaha ik hoop met je mee wat dat betreft.
Vind ik leuk
Pindarots +1481
vrijdag 22 maart 2019 om 12:16
Ja tegenwoordig niet meer te vergelijken met 30 jaar geleden.
De druk is nu veel hoger, alle randzaken eromheen kosten veel meer tijd. De focus op alleen voetbal is er al een tijdje af helaas.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:32
Hij scoort er op los en hij is momenteel verruit de beste speler van de wereld. En dan zegt iemand dat hij emotioneel uitgeput is. Zijn ze die 80 jarige gaan opzoeken in het bejaardentehuis?
Vind ik leuk
De fries +2053
vrijdag 22 maart 2019 om 13:52
Of hij heeft levenservaring en herkent de signalen ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:11
Of hij heeft een glazenbol?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
vrijdag 22 maart 2019 om 12:43
Ik ben een messi fan..maar als ronaldo dit jaar de cl weer wint..dan word ie voor mij net iets groter dan messi(helaas).

Messi heeft in 1 teen meer talent dan ronaldo un zijn hele lijf.
Maar hij laat het dan wel in 3 competities zien.
Vind ik leuk
hollister +1302
vrijdag 22 maart 2019 om 13:06
Nou dan heeft hij niet de beelden gezien van Messi tegen Betis... wat een grootheid.. ongelooflijk dat die Ronaldo net zo veel Gouden ballen heeft verzameld... ook geen koekenbakker maar zeker niet het niveau van Messi
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:12
Messi en Ronaldo, allebei fijn om naar te kijken, pure klasse beide!
Vind ik leuk
Farmer +15010
vrijdag 22 maart 2019 om 14:56
'gastdeelnemer Qatar'.... in de Copa America?

Waar onbeperkt geld al wel niet goed voor is, je kunt er complete continentale grenzen tijdelijk mee verleggen.....
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 15:34
Die worden even gepaaid he. Daar zit het geld in die streken.
Plus dat de latijns-Amerikaanse landen dan weer hopen dat zij bij het komende WK weer terug gepaaid worden. Zo is de bobo-wereld.
Vind ik leuk
Farmer +15010
vrijdag 22 maart 2019 om 16:11
Tja, het begint er wel heel erg onfatsoenlijk bovenop te liggen..

T gaat niet meer om de sport oid, puur om het geld wat er mee gemoeid is...

Misschien moeten we Geld gewoon afschaffen....Als je kijkt hoe veel ellende daar van komt...
Vind ik leuk