Argentijnse bondscoach grijpt in: Messi, Higuain, Di Maria en Aguëro blijven thuis

    Argentijnse bondscoach grijpt in: Messi, Higuain, Di Maria en Aguëro blijven thuis

    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:29

    De Argentijnse bondscoach Lionel Scaloni heeft voor zijn eerste twee interlands de bezem door de nationale ploeg gehaald. Maar liefst dertien WK-gangers ontbreken in de voorselectie voor de vriendschappelijke interlands tegen Guatemala en Colombia.

    Dat vedette Lionel Messi zou ontbreken tijdens de twee oefenwedstrijden, was al langer bekend. Recordinternational Javier Mascherano kondigde tijdens het WK aan dat hij een punt achter zijn interlandloopbaan zou zetten. Doelman Willy Caballero ging tegen Kroatië opzichtig in de fout en verloor zijn vaste plek onder de lat aan Franco Armani. De sluitpost van Manchester City behoort niet tot de voorselectie, net als Ángel Di Maria, Sergio Agüero en Gonzalo Higuain.

    Cristian Ansaldi, Nicolas Otamendi, Federico Fazio, Marcos Rojo, Lucas Biglia, Ever Banega en Enzo Perez zijn de overige zeven namen, die nog door Jorge Sampaoli in de WK-selectie waren opgenomen. Ajax-back Nicolas Tagliafico heeft zijn plek wél behouden, net als voormalig AZ-doelman Sergio Romero.

    Lees meer over:Argentinië

    Poll

    Is Argentinië beter af zonder Messi?

    (2042 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:32
    Wat een verschrikkelijk slechte selectie, uitgezonderd van de aanval..
    Vind ik leuk
    Mo +11352
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:32
    Zo slecht is het nou ook weer niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:42
    Voor Argentijnse begrippen is dit een zeer beperkt elftal..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:54
    Ik ben het wel met je eens. Meer dan de helft komt mij niet eens bekent voor.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1457
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:12
    Lo celso en asacibar zijn twee middenvelders om in de gaten te houden.
    Vind ik leuk
    Manus +444
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:41
    Lautaro Martinez ook, als aanvaller dan.
    Gaan idd stuk voor stuk toppers worden
    Vind ik leuk
    Dezeun +4305
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:40
    Beter hebben ze momenteel gewoon niet
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +236
    vrijdag 17 augustus 2018 om 20:16
    Zijn heel veel talenten geselecteerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:35
    Nog steeds beter dan ons Oranje..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:41
    Elke speler van deze opstelling is welkom.bij ons al id het alleen al om de mentaliteit
    Vind ik leuk
    pietprecies +4233
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:51
    Mentaliteit? En dat zeg je met droge ogen na het WK?

    Mentaliteit is ook alles geven voor je land op het WK.. niet alleen als je voor een club speelt die je al te veel betaalt
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1172
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:16
    Nee joh hier walsen wij gewoon overheen :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:42
    En jij wilt zeggen dat je al die spelers kent? Dat je ze op de voet volgt? Dat ze niet de sterspelers van hun team zijn wil niet zeggen dat ze slecht zijn. Er moet wat veranderen, het moet een team worden en dat kan met deze selectie.
    Vind ik leuk
    14forever +8516
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:45
    En de lb positie
    Vind ik leuk
    RubenVB +805
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:51
    De kans is groot dat je dit alleen maar zegt, omdat je de namen niet kent.

    Of je gaat mij nu vertellen dat je de Argentijnse competitie op de voet volgt. Die overigens van een hoger niveau is dan de Eredivisie. Maar dat even terzijde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:02
    Kom toch op man, normaal had Argentinie in iedere linie topspelers staan. Dit is gewoon een armoedig elftal!
    Vind ik leuk
    RubenVB +805
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:27
    Oké. Inderdaad omdat je de namen niet kent.
    Vind ik leuk
    Summit +439
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:48
    Geen enkele linie kent grote namen? Mooi toch? Die hebben het ook laten afweten het afgelopen WK...
    Vind ik leuk
    Mo +11352
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:32
    Wat een kutstelling, allemachtig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:36
    Het is vriendschappelijk, de bondscoach wil gewoon kijken wat voor opties er nog meer rendabel zijn lijkt me, niks raars aan.
    Vind ik leuk
    Hes +17
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:40
    Veel jongen spelers de kans geven dat is gewoon goed
    Vind ik leuk
    Moonrock +956
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:41
    Zou nog wel eens kunnen werken, al zou ik Messi er uiteraard altijd bij houden zolang hij wil.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:43
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
    Vind ik leuk
    Foebele +53665
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:43
    Nico hoort ook gewoon in het Argentijnse elftal, hij speelt per slot van rekening bij Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:45
    Ja Ajax is een van de meest fantastische ploegen als je kijkt waar de rest van de spelers speelt in de Argentijnse selectie *kuch*
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Maxxx +87
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:54
    Ja klopt, van de meeste spelers weet ik niet waar ze spelen hoor
    Vind ik leuk
    Foebele +53665
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:57
    ABsoluut Francesco, jij snapt het tenminste. Vervelend dat je zo'n last heb van hoest, hoop dat het snel over gaat...
    Vind ik leuk
    Bobie +3
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:43
    Sluitpost van Chelsea*
    Vind ik leuk
    Maxxx +87
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:53
    Het is niet persé dat de coach heeft ingegrepen. De meesten zijn gewoon gestopt met het spelen van interlands. Messi heeft bijvoorbeeld ook aangegeven even een break te nemen wat betreft interlands
    Vind ik leuk
    Truth +2994
    zaterdag 18 augustus 2018 om 06:38
    Je bent hier duidelijk de enige die het nieuws een beetje volgt wat betreft Messi 👍 die zelf heeft aangegeven dit jaar een break te nemen
    Vind ik leuk
    Sil95 +10728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:54
    Poeh toch wel een erg matige selectie voor Argentijnse begrippen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:01
    Hahaha 43% denkt dat argentinie beter af is zonder de beste voetballer ooit. Let me guess, Ronaldo lovers?
    Vind ik leuk
    patcatcher +167
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:10
    Hoewel ik de poll niet heb gebruikt kan ik me de reacties wel voorstellen. Wat heeft Messi nou toegevoegd aan de nationale ploeg. Helemaal niets toch. Een sterspeler kan geen heel elftal dragen. Ook messi niet. De resultaten liegen er niet om. Nooit wereldkampioen geworden met Messi. Het is misschien wel de beste voetballer van deze tijd maar het is geen gelukkig huwelijk geweest met zijn interlands.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:16
    Haha wat een grap. Dus jij denkt dat argentinie zonder hem verder was gekomen? Hij heeft een wk-finale gespeeld en de finale van de amerikaanse kampioenschappen. Maar dat vergeet men vaak. De man is topscorer aller tijden van argentinie.
    Vind ik leuk
    patcatcher +167
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:21
    Ik denk wel zeker dat Argentinië zonder Messi een finale had gehaald in die tijd. Er waren genoeg goede spitsen. Ze hadden dan in een iets andere systeem gespeeld. Nogmaals 1 sterspeler kan geen wonderen verrichten. Verwachtingen waren vanaf het begin te hoog.
    Vind ik leuk
    Futre +2613
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:10
    Of Argentijnen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:07
    Logisch. Nieuwe bezems vegen schoon. Nog steeds een sterke selectie.
    Vind ik leuk
    fr0do +1278
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:07
    Ben ik nou dronken of speelt Willy Caballero niet gewoon bij Chelsea, of heb ik een transfer gemist?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:25
    Hoe kan Rulli nu pas geselecteerd worden? Hij moest allang al de eerste keeper van Argentinie zijn. Is gewoon een hele stabiele keeper en dat zie je bij Sociedad ook terug. Schaamtelijk dat Caballero en Armani boven hem stonden afgelopen wk. Wel een hele goede keuze om Perez en Biglia niet te selecteren. Natuurlijk hoort Banega gewoon thuis in de basis en zolang die geen afscheid neemt, verwacht ik hem ook terug
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1708
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:02
    Heb je Armani zien spelen? Die was echt onpasseerbaar bij River Plate vlak voor het WK. Iedereen had juist hem in het doel verwacht vanaf het begin.

    Over Caballero ben ik het wel met je eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 20:18
    Die was in ieder geval beter dan Caballero, maar ook hij keepte niet sterk op het wk. Fantastisch dat die het leuk deed bij river plate, maar ik zou liever een 26 jarige keeper in doel hebben die het op een veel hoger niveau laat zien dan een 32 jarige keeper die het goed doet voor river plate

    Maar aangezien Romero geblesseerd was, was het ook niet verassend dat hij werd gezien als eerste keus ipv van Willy
    Vind ik leuk
    Jm07 +5
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:26
    Onbegrijpelijk echt waar...
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:49
    Nu niet geselecteerd maar tijdens een groot toernooi is het merendeel er gewoon weer bij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:03
    Messi heeft zelf gezegd dat hij even klaar was met internationaal voetbal dus zo raar vind ik dit ook weer niet
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1708
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:09
    Dit is maar een soort van testselectie. Een hoop van die jongens gaan echt nog wel terugkeren. Wel ben ik van mening dat ze zonder Messi eindelijk kunnen gaan bouwen aan een team. Talent en perspectief zat in die selectie. Vooral van Lautaro verwacht ik heel erg veel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:19
    Ken maar hooguit 8 namen van deze lijst. Zijn ook geen middenvelders en verdedigers die zich aandienen, arm voetballand geworden.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:28
    Tuurlijk zit Taglia er bij.
    Vind ik leuk
    Asarkan +22
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:35
    Ik snap nog steeds niet dat die Argentijnen niet met een 3-2-1-4 formatie speelden op het WK.
    Je had verdomme de beste aanval van alle teams en ze stonden niet eens allemaal in het veld..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 20:02
    Ben ik de enige die denkt dat Argentinië aanvallend iets ingeleverd heeft?;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 20:14
    Beter af zonder Messi lijkt mr niet, maar zij hebben wel een goede lichting.. pavon correa, lautaro matinez, Franco, ascaicibar en lo celso, hopen dat zij de verwachtingen waar maken
    Vind ik leuk