Tottenham profiteert optimaal van misstap City en klimt weer over Chelsea heen

Tottenham profiteert optimaal van misstap City en klimt weer over Chelsea heen

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 22:44za 08-12-2018 om 22:44

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 09:52zo 09-12-2018 om 09:52

Tottenham Hotspur heeft goede zaken gedaan in de strijd om de titel in de Premier League. Na het verlies van Manchester City tegen Chelsea is Spurs erin geslaagd om hun wedstrijd wél te winnen. Het werd 0-2 op bezoek bij Leicester City.

Leicester City en Tottenham Hotspur mochten de zaterdagwedstrijden afsluiten in het King Power Stadium. Tottenham had het niet makkelijk tegen Leicester City.

Veel kansen kon Spurs dan ook niet creëren. Enkele minuten voor de pauze was het dan toch raak. Man in vorm Son Heung-Min zorgde net voor de pauze voor de 0-1 voorsprong.

De Zuid-Koreaan was de grote man bij Tottenham. Na zijn openingsdoelpunt verzorgde hij ook de assist voor de 0-2 van Dele Alli. De Engelse international kopte raak bij de tweede paal. Dat doelpunt was tevens het 50ste doelpunt voor Alli in een Tottenham-shirt, een mooie mijlpaal voor de middenvelder.

Tottenham springt door de winst over Chelsea, dat eerder op de avond met 2-0 van Manchester City won. Het staat nu op de derde plek, op vijf punten van Man City en op zes punten van leider Liverpool.

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 22:52
Een faux pas van Blue Moon die ongetwijfeld weggepoetst wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:55
Het was vandaag wel een top dag met eerst 3 goeie wedstrijden uit de PL en als toetje kregen we Messi te zien.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 22:57
En van Ajax heb je natuurlijk ook genoten.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:59
" Helaas " heb ik daar niet naar kunnen kijken, net zoals ik nooit naar Ajax kan kijken door omstandigheden.
Vind ik leuk
RenW +2063
zaterdag 8 december 2018 om 23:18
Dan mis je wel wat als voetbal liefhebber :-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 07:23
Jammer dat je dan ook Ajax - Feyenoord mist en Feyenoord - Ajax zijn toch 2 leuke wedstrijden!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:56
Geen schande als psv thuis met 2-2 speelde
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:57
De Premier League is dit seizoen in ieder geval interessanter dan vorig seizoen...
Vind ik leuk
pietprecies +9403
zaterdag 8 december 2018 om 23:08
COYS!!!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:17
Dele Alli is er een meester in om zich op het juiste moment vrij te lopen in de ruimte waar het gevaarlijk kan worden en kan zowel met het hoofd als met zijn voeten scoren, anders kom je als 22-jarige middenvelder ook niet tot zulke indrukwekkende cijfers. Wat een koopje gebleken voor 5 miljoen pond in 2015. Overigens was de 0-1 van Son, een schot van een meter of 22 met links in de bovenhoek, nog veel mooier.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 07:28
Heerlijk hoe het kan lopen zonder ook maar €1,- uitgegeven te hebben! Hoop wel dat ze zich in de winter gaan versterken, bij blessures of schorsingen word de selectie net te dun (maar dat is mijn mening)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:19
In dat licht gezien wordt er uitstekend gepresteerd, ook als je je bedenkt dat maar liefst 10 van de 16 wedstrijden uitwedstrijden waren (waarvan er 8 zijn gewonnen, erg knap in een competitie als de PL) en de thuiswedstrijden op Wembley worden afgewerkt, wat toch nooit echt als thuis heeft gevoeld, gelukkig komt daar binnen afzienbare tijd een einde aan en zal er in het prachtige nieuwe stadion gespeeld gaan worden. De voornaamste positie die versterkt gaat worden is centraal op het middenveld (Dembélé gaat na dit seizoen weg, Wanyama lijkt ook niet meer de oude te worden) en naar de backposities zal ook nog eens goed gekeken worden. Je hoort ook vaker dat er een echte goede back-up voor Kane moet komen, maar ik vind het ook een heel goed alternatief om voorin met bijv. Moura, Son en Lamela te spelen als Kane niet mee kan doen, zeker als je daarachter nog de creativiteit hebt van Eriksen en een speler als Dele Alli die altijd gevaarlijk kan worden, veel tegenstanders hebben daar dan toch ontzettend veel moeite mee als er voorin veel positiewisselingen zijn.

De komende weken kunnen er dan ook veel punten gepakt worden met achtereenvolgens Burnley thuis, Everton uit, Bournemouth thuis, Wolves thuis en Cardiff uit, maar goed, eerst morgenavond uit naar Barcelona.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 15:20
Tja..........misschien EL maar laten we hopen op CL!!

Wembley is idd een drama momenteel dus eigenlijk spelen we alleen maar uit!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:24
Van PSV zal je het zeer waarsch. niet moeten hebben, dus zal er gewonnen moeten worden in Barcelona. Barcelona heeft nergens meer voor te spelen en hopelijk geven ze bepaalde spelers ook rust, we zijn zeker niet kansloos, zou wel eens een historische avond kunnen worden.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 15:43
Laten we het hopen!! Zou zomaar kunnen ze hebben de spelers en idd Barca moet niet!

PSV hebben we het maar niet over die staan in het Europese rijtje met:

Feijenoord
AZ
Vitesse
(Jammergenoeg)
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:17
Ze zijn ook zo ontzettend sterk! Mooie ploeg voor de CL dit jaar. Dat gaat nog knallen dit jaar!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:35
Lekker City !
Misschien toch maar een bod op Frenkie uitbrengen !
Vind ik leuk
NvC +6406
zondag 9 december 2018 om 00:09
Zal wel moeten als ze kampioen willen worden 😉
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:45
Hoop zo op Liverpool !
Maar ....City ...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 08:45
Reds on top!! Love it!! Come on Liverpool!!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 07:44
Derde is dit jaar het hoogst haalbare volgend seizoen om het kampioenschap meestrijden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws