'Droomtransfer Zeegelaar naar Sevilla afgeketst door opmerkelijke clausule'

'Droomtransfer Zeegelaar naar Sevilla afgeketst door opmerkelijke clausule'

vrijdag 18 augustus 2017 om 10:29

Marvin Zeegelaar vertrekt toch niet naar Sevilla. Volgens Record ziet de linksback een mooie transfer naar Spanje door zijn neus geboord worden vanwege een clausule-eis van Sporting Portugal.

De Portugese club wil Zeegelaar alleen verkopen als Sevilla instemt met een anti-rivaal-clausule. Dit houdt in dat Sevilla de Nederlander niet zou mogen verkopen aan Benfica of FC Porto. Deze bepaling weigerde de Spaanse club in de deal op te nemen, waardoor de stekker nu uit de transfer getrokken is.

Zeegelaar was al in Spanje om de uitkomst van de onderhandelingen tussen Sevilla en Sporting af te wachten, maar is inmiddels teruggekeerd in Portugal. Record meldt dat de anti-rivaal-clausule zeer gebruikelijk is bij uitgaande transfers van Sporting. Het bedrag dat Sevilla voor Zeegelaar zou gaan betalen bedroeg drie miljoen euro plus een half miljoen euro aan bonussen.

Plaats een reactie

goekie4 +570
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
Waarom zou je daarop de transfer laten afketsen? Hij speelt toch nooit bij Sporting, dus laat staan dat hij evt. naar Porto zou gaan.
Vind ik leuk
Santi +12194
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:36
Daarnaast. Je sluit maar 2 clubs af. Voor Sporting geweldig want dat zijn de concurrenten, voor Sevilla lijkt me dit niet zo'n big deal, zeker ook omdat Zeegelaar geen Portugees is.
Vind ik leuk
goekie4 +570
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:44
Dat vind ik ook hoor. Maar van beide kanten denk ik, tsja waarom zou je het hier van af laten hangen?
Vind ik leuk
DubRtd +11601
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:01
Probleem is dat buiten Portugal en Nederland, geen hond weet wie Zeegelaar is.
Dus als Sevilla van hem af moet gaan ze niet de ongeveer enige 2 clubs in 1 van die 2 landen die hem misschien zouden willen\kunnen kopen bij voorbaat al afschrijven met zo'n clausule.

Hij is ook alleen maar back-up bij Sevilla dus voor hem zo een ander.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:37
Perfecte back voor Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:47
Salaris wordt in Nederland het struikelblok.. hij verdiend meer dan het salarisplafond en dat passen de Nederlandse clubs nog steeds niet aan! Dus ja dan kun je een eeuwigheid wachten totdat er een topper naar Ajax, Psv of Feyenoord gaat (echte toppers dan)
Vind ik leuk
Feye1908 +4819
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:50
Als je dat aan gaat passen krijg je scheve gezichten binnen de selectie en een financiele huishouding die niet op orde is. Een Zeegelaar zou blij mogen zijn als hij bij een NL top 3 club welkom is. Zo'n geweldig cv heeft hij nou ook weer niet.
Vind ik leuk
3ismo +2678
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:53
die salaris is pure onzin! denk dat er zat jongens zijn die genoegen nemen met een Ajax saralis! ajax wil zelf niet! en sanchez hebben ze 3mlj per jaar pas geboden! dat ze niet haalbaar zijn gaat echt niet in bij mij! ajax moet alleen niet met geld gaan smijten! van gaal erbij hij alleen ma dit zooite opruimen en opbouwen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:18
Ajax heeft geen 3 miljoen per jaar salaris geboden. Hoe kom je daarbij.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:55
3ismo... iets meer verdiepen in het salaris systeem voor het betaald voetbal in Nederland. Dan verkondig je ook geen onzin.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:56]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:59
Dat zal toch wel meevallen, hij is een wisselspeler van Sporting, en bij Ajax kan hij wekelijks spelen en zich in de kaart spelen voor het Nederlands elftal. Vorig jaar waren er geruchten dat hij naar Norwich zou gaan voor een salaris van een miljoen per jaar, dus ik ga er vanuit dat hij daar nu nog een stuk onder zit.
Vind ik leuk
3ismo +2678
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:48
alles in onhaalbaar bij ajax! nigel v/d wiel kashia ayoup labyad babel janssen deze knul ect! anita snijder hadden ze ook gratis kunnen halen! nee niks is haalbaar alleen pubbers die za later willen verkopen!
Vind ik leuk
Cappie +4534
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:14
Lekker stukje tekst.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:20
Dat zijn ook geen versterkingen
Vind ik leuk
feyeniels +14324
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:42
Nou PSV, grijp je kans!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:45
Inderdaad Ajax sla jullie slag!
Voor 3 a 3,5 miljoen euro heb je een veel betere linksback dan zowel Dijks, Viergever als Sinkgraven.
Zeegelaar is ook een omgeturnde buitenspeler maar heeft bij Sporting CP bewezen die positie prima in te kunnen vullen.
Saillant detail is dat hij al bij Ajax heeft gevoetbald en dus geen onbekende is die veel moet wennen!
Die anti-rivaal-clausule zou ik dan voor lief nemen.
Dat een club als Sevilla al bijna over zijn beschikking bezat zegt ook wel wat, die halen meestal wel goede spelers en slaan Europees geen modderfiguur.
Wakker worden Overmars, de vraagprijs weet je nu en hij zou absoluut wat toevoegen aan dit Ajax!
Vind ik leuk
LarsNL16 +1767
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:01
Inderdaad! Haal Zeegelaar erbij. Eventueel Denswil, beetje vergelijkbaar verhaal als Zeegelaar en heeft zich goed ontwikkeld bij Club Brugge. Voor het middenveld zou Ayoub een goede optie zijn. Of eventueel Nigel de Jong. Dan nog een hele goede buitenspeler erbij, maar voor die positie heb ik zo niet iemand in gedachten die echt goed genoeg is of haalbaar is.
Sam Larsson zie ik in ieder geval niet als optie. Ben van hem nog niet zo overtuigd om bij de Nederlandse top 3 te slagen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:18
Ik had dezelfde namen in gedachten. Eventueel ook nog Ryan Donk. Vurnon Anita is ook transfervrij en een nuttige speler die op diverse posities kan spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:21
Helaas is Vurnon Anita niet meer transfervrij, hij heeft onlangs getekend bij Leeds United wat uitkomt in de Championship.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1767
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:22
Ryan Donk is inderdaad ook een goede optie. Anita is al naar Leeds United, maar weet niet of hij wel een versterking zou zijn. Heb hem eerlijk gezegd ook niet echt gevolgd laatste jaren. Mits fit en op niveau zou Siem de Jong op dit moment ook nog wat kunnen toevoegen bij Ajax denk ik zelf.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:19
Denswil vind ik geen klasbak die Sanchez meteen kan doen vergeten, maar wie dat wel is die ook nog eens haalbaar is?
Dat is lastig.
Ayoub is een leuk spelertje maar blijf altijd tegen zijn lengte aanhikken, 1,74 m zou in de Eredivisie nog kunnen natuurlijk.
En de vraag is of Ajax nog die poulefase van de EL haalt, ik vrees van niet na gisteren.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1767
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:25
Iemand van het niveau Sanchez haal je inderdaad niet meer. Denk dat Denswil wel wat toevoegt in de verdediging van Ajax. Én hij kent de club, dus hij hoeft zich niet meer echt aan te passen. Ayoub is voor de Eredivisie een prima speler en gaat zich nog meer ontwikkelen. Schat hem hoger in dan bijvoorbeeld een Amrabat die naar Feyenoord is vertrokken (wat overigens ook een prima speler is).

Uiteindelijk hebben we maar met 1-0 verloren dus we moeten er vertrouwen in houden. Maar uiteraard moet het dan veel beter gaan dan de tweede helft gisteren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:12
Thomas Vermealen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:04
Ajax sla je slag en haal deze ervaren Nederlander !
Vind ik leuk
roynba +166
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:04
Nou Marcel Brands, doe je ding :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:04
Goede back voor psv ...heb wat wedstrijden van hem gezien.misstaat zeker niet in de eredivisie..ophalen zou ik zeggen ..kan brenet zijn schoenen poetsen en strikken
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:05
Overmars slaat dan natuurlijk Portugal over om in Zuid-Amerika te kijken...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07
Dan waren ze ook niet serieus vaag dit.
Vind ik leuk
Paul1982 +6332
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:12
Marc, we zoeken nog een goede linksback!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:30
Gewoon ophalen Ajax. Als het salaris een probleem is dan geeft je hem gewoon 2 of 3 miljoen tekengeld en 1 miljoen salaris....Kost dan 6,5 miljoen, waar hebben we het over....en je krijgt geen gezeik over het salarisplafond...
Vind ik leuk
dhrwobo +7257
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:38
belachelijk
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:44
Belachelijke clausule...... je neemt zelf afscheid van een speler. Mag de speler daarna zelf beslissen waar hij wil spelen
Vind ik leuk
Kuip +2428
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:11
PSV of Ajax moeten nu snel handelen.
Vind ik leuk
Rafael +341
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:38
Martin van Geel het kan nog steeds.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Droomtransfer Zeegelaar naar Sevilla afgeketst door opmerkelijke clausule'