Kritische Perez over Bergwijn: 'Vind jij dat veel voor een PSV-aanvaller?'

Kritische Perez over Bergwijn: 'Vind jij dat veel voor een PSV-aanvaller?'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 16:39ma 22-10-2018 om 16:39

Ondanks de fraaie 6-0 zege van PSV op FC Emmen op zaterdag moet Steven Bergwijn tóch ontevreden zijn. Dat vindt FOX Sports-analist Kenneth Perez. De Oranje-international had minimaal één goal moeten maken. 

"Hirving Lozano had nog niet gescoord. Hij was superblij zaterdag, niet perse vanwege die 6-0, maar omdat-ie toch een doelpunt had gemaakt", aldus Perez. "Dát mis ik bij Bergwijn."

"Ik weet dat iedereen hem geweldig vindt, je moet hem op een voetstuk plaatsen. Hij zit tegen het Memphis-niveau aan, zeggen ze. Maar: ze winnen met 6-0. Hij heeft geen goal gemaakt. Dan zou ik echt balen als een stekker als ik hem was. Het is bijna gratis goals maken in zo'n wedstrijd."

"Als je tegen Emmen speelt, moet je denken: elke aanval is een kans, ik moet twee goals maken. Ze hebben 36 goals gemaakt, hij staat op vier. Vind jij dat veel voor een aanvaller van PSV? Dat-ie kan voetballen, zie ik ook wel. Maar het gaat óók om rendement."

Poll

Eens met Perez?

(1769 stemmen)

Plaats een reactie

Wijndalum +563
maandag 22 oktober 2018 om 16:44
Assisten en inleidend werk zie ik ook als rendement.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:51
Hij heeft al 5 assists. Niet slecht. Maar zal ongetwijfeld meer gaan scoren. Hazard blinkt ook niet uit qua doelpunten maar is toch altijd belangrijk bij aanvallen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:44
Die Bergwijn hype mag ook wel wat minder. Nederland Duitsland was hij ook niet bepaald best.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4066
maandag 22 oktober 2018 om 16:47
de Ligt viel in zijn eerste wedstrijd in Oranje ook zwaar door de mand, tegen Bulgarije geloof ik... Jou hoef ik niet te vertellen dat de Ligt nu een beest is!

Bergwijn is dit zeer zeker ook! Je kan ook altijd wat te zoeken hebben.. hij gaat gewoon minder snel voor zichzelf dan Lozano!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +14011
maandag 22 oktober 2018 om 16:56
Volgens mij geeft ie alleen maar aan dat de hype wat minder kan.

De kwaliteiten van Bergwijn worden niet betwist.

Qua NL-DLD heeft ie een punt: Bergwijn was niet te zien. Ook Bergwijn wordt geconfronteerd met meer weerstand dan in de ED en moet daar mee om leren te gaan. Hij is zeker geen niveau Memphis op dit moment maar kan daar wel naar toe gaan.

Geduld is een schone zaak.
Vind ik leuk
dhrwobo +36713
maandag 22 oktober 2018 om 16:56
Exact. En Perez heeft kritiek op Bergwijn... dat ie niet tevreden moet zijn omdat hij niet gescoord heeft.

Hebben we ergens dan gelezen dat Bergwijn NIET baalt dat hij niet gescoord heeft? Tuurlijk zal die jongen balen als hij niet gescoord heeft. Tegelijkertijd is hij een complete speler omdat hij oog heeft voor assists en niet alleen voor eigen succes gaat.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1620
maandag 22 oktober 2018 om 16:58
Perez is zelf altijd een overschatte speler geweest ... had bij ajax niks te zoeken ... mvv ( in die tijd ) nivo
Vind ik leuk
dhrwobo +36713
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:02
Opzich prima analist (beter dan Pierre) maar hier zit hij wel mis vind ik
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1620
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:11
Ik vind pierre juist beste analist van nederland ...
Vind ik leuk
baboushka +1437
maandag 22 oktober 2018 om 17:16
Yep en als lozen dat stukje nou ook net iets meer heeft zullen er nog meer doelpunten worden gemaakt.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +518
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:59
Ja inderdaad vond bergwijn ook niet goed spelen maar levert dan wel weer assists af. Juist dat is knap als je niet in goede doen bent maar dan toch belangrijk kan zijn...
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:06
Ik zeg niet dat ik Bergwijn niet goed vind maar tot nu toe ben ik er niet kapot van. Integenstelling tot Danjuma. Die vond ik positief opvallen.
Vind ik leuk
Leeuw +6227
maandag 22 oktober 2018 om 16:48
Dat hypen hoort bij de Nederlandse media. Dat neem je niet zomaar weg. Zelfs VP is zo'n hype website geworden.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:24
Nog altijd 4 meer gescoord dan Frenkie hype .
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:53
Waahahahaha vandaar dat City al 89 miljoen heeft geboden en dat is ondat Bergwijn beter is zeker. Zet je PSV brilleke ff af aub
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:29
Nog altijd 4 meer als frenkie,let jij maar op euros.Ik kijk liever naar goals
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 09:35
Die Euro s laat Ajax gewoon weer rollen. En na vanavond is Frenkie meer waard dan €100 miljoen. Ben trouwens benieuwd naar Bergwijn vanavond. Hoe die aan de kertting wordt gelegd 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 12:12
Trollen zoals jou heb ik niets mee ,daaag.Lui die t over euro's hebben zijn pure meelopers,echte fans praten over voetbal en daar hoor jij dus absoluut niet bij.Succes met tellen.
Vind ik leuk
GoMax33 +152
maandag 22 oktober 2018 om 16:46
Die keeper van Emmen is wel bereid om mee te werken met goals ja.
Vind ik leuk
Leeuw +6227
maandag 22 oktober 2018 om 16:47
Het was niet zijn dag Kenneth. Kan gebeuren. Als Steven twee keer scoort voor PSV tegen Tottenham, dan heeft ie het geweldig gedaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +37961
maandag 22 oktober 2018 om 16:56
Ook als hij dat niet doet doet hij het hartstikke goed.
Met een dubbel programma is het helemaal niet gek dat de jongste aanvaller wat minder scoort. Overigens staat De Jong op 8 goals, 1 assist en Bergwijn op 4 goals 5 assist. Rendement 9.
Pereiro staat op 10 en Lozano op 11. Voor de wedstrijd tegen Emmen stonden Lozano en Bergwijn allebei oop 8.
Het is dus aan alle kanten gewoon een kutverhaal van "analist" Perez.
Of in Perez' eigen woorden 'Ik zou echt balen als ik hem was.'
Vind ik leuk
Omam-Biyik +298
maandag 22 oktober 2018 om 16:49
FF adem blijven halen Kenneth, ze kunnen niet alle 11 scoren in één wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:50
Wat een kneusje die perez .
Als ex profvoetballer zou hij moeten weten dat de beste dubbel gedekt word en de rest daarvan profiteerd zoals luuk de jong, die hoef ze alleen maar in te knikken...
Vind ik leuk
Leeuw +6227
maandag 22 oktober 2018 om 16:53
Zeker. Die goal van Perreiro is een verdienste van Bergwijn. In sommige gevallen is de aangever even belangerijk als degene die het net niet weten te vinden.
Vind ik leuk
#Keizerout +37961
maandag 22 oktober 2018 om 16:50
Wat een gezeik om niks ook weer. Het Nederlandse voetbal is heel goed vergeleken met de Nederlandse analisten.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:55
Perez is een ongelooflijke zeikbal geworden.

Bij PSV telt dit seizoen nog meer dan vorig jaar het collectief. Eerst Cocu en nu ook Van Bommel hebben in die kopjes gekregen dat je als individu pas kunt uitblinken als het collectief goed werkt.

Dat houdt dus ook in dat je je persoonlijke prestatie en resultaat niet boven dat van het collectief plaatst. Je mag dus gewoon tevreden en blij zijn met een 6 - 0 overwinning zónder dat je zelf gescoord hebt.
Vind ik leuk
Fce9091 +2778
maandag 22 oktober 2018 om 17:01
Speelde zelf gelukkig de pannen van het dak in Eindhoven...
Vind ik leuk
Garinsha +4871
maandag 22 oktober 2018 om 17:05
Deze man neem ik totaal niet serieus... hij heeft echt wat met bergwijn.. elke keer heeft hij iets negatiefs te melden. Elke week als het over bergwijn gaat heeft hij iets negatiefs te melden. Maja hij heeft donkere mensen sowieso niet hoog zitten.
Vind ik leuk
krul +252
maandag 22 oktober 2018 om 17:06
heey kenneth ben je zo jaloers dat je zelf nooit zo goed zou worden als hem gues what die jongen is nog pas in zn bloei tijd! mislukte voetballer
Vind ik leuk
ronniever +243
maandag 22 oktober 2018 om 17:18
Op zich heeft hij wel gelijk dat Bergwijn nog wat meer kan laten zien maar bij Perez zou ik het juist andersom willen zien en dat is dat ie eens even zijn muil houdt als een ander aan het woord is want gister zat Verbeek er ook weer voor spek en bonen bij !
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:24
Als hij dit moyenne volhoudt komt hij op ongeveer 15 goals en 15 assists uit voor PSV aan het einde van dit seizoen.

Vind jij dat weinig voor een PSV-aanvaller?
Vind ik leuk
Polly11 +4029
maandag 22 oktober 2018 om 17:31
Tsja Perez, niet iedereen kan een goal maken, kijk eens naar het doelsaldo en de topscorer lijst....Stevie deed het prima en werd ook gewisseld overigens.
Vind ik leuk
stratumseind +187303
maandag 22 oktober 2018 om 17:31
1 op 2 voor een flankspeler en de nodige assists , cijfers die je zelf nooit gehaald hebt perez
Vind ik leuk
#Keizerout +37961
maandag 22 oktober 2018 om 17:37
Dus daarom zou hij zo balen als hij tegen kutclubs niet scoort. Dan haal je je gemiddelde op
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:33
een linksbuiten wordt niet alleen afgerekend op doelpunten toch?
Wel al wat assists en voor-assists.
Vind ik leuk
Mass +5628
maandag 22 oktober 2018 om 17:36
Ach ach,..tel de assists op bij de vier treffers, wat op zich prima is na 9 wedstrijden.
Vind ik leuk
Bizzy +22487
maandag 22 oktober 2018 om 17:56
Kunnen ze deze babbel Deen niet terugsturen naar Denemarken. Nare zure man.
Vind ik leuk
KvhZ +1636
maandag 22 oktober 2018 om 18:03
In dec. 2017 heeft Perez Bergwijnn helemaal met de grond gelijk gemaakt in de media. Aan het begin van dit seizoen was ie fan en moest Bergwijn er dit jaar 10 inschieten en 15 assists geven. We zijn 9 wedstrijden onderweg en Bergwijn loopt voor op schema.

Perez, Flutanalist. Je roept maar wat
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 18:04]
Vind ik leuk
John040 +2504
maandag 22 oktober 2018 om 18:25
Perez was zelf ook maar een matge speler die in de eredivisie mee kon meer ook niet. Bergwijn heeft nu al meer dan hij zijn hele carrierre had. Bergwijn kan bij veel internationale clubs terecht grote clubs die nog nooit van Perez gehoord hebben. Een egoistische Ajaxfan dke tunnelvisie heeft en weinig goeds praat over PSV ondanks dat ze ver boven de rest uitstijgen iedereen ziet dat behalve die Deense imbeciel.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:28
Deels gelijk MAAR hij heeft wel al 5 assists. In totaal 9 punten wat niet slecht is na het aantal gespeelde wedstrijden. Zelfde aantal als de bewierrookte Ajaxiedjes Ziyech en Tadic die op soortgelijke posities spelen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:09
Perez heeft zeker een punt. Hij speelt erg leuk en is dreigend. Maar rendement heeft hij nog niet. Ik ben er wel heilig van overtuigd dat dit nog wel gaat komen. Denk toch nog dat Steven het ver gaat schoppen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:47
Perez is de Sjaak Zwart van fox sport pfffgg ver graven om iets negatiefs te uiten
Vind ik leuk
John040 +2504
maandag 22 oktober 2018 om 22:33
Perez is nog steeds boos op PSV omdat hij weg gestuurd is en daarom nooit kampioen is geweest van de eredivisie de loser. Hij in zijn beste tijd of Bergwijn nu, daar weet hij ook wel de uitkomst van daarom zo negatief over Bergwijn en PSV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws