Zwak Arsenal krijgt gevoelige tik en verliest zicht op Champions League-plekken

Zwak Arsenal krijgt gevoelige tik en verliest zicht op Champions League-plekken

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 15:21za 12-01-2019 om 15:21

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 16:47za 12-01-2019 om 16:47

Arsenal heeft zaterdag een pijnlijke nederlaag geleden op bezoek bij West Ham United. Een zege was nodig om de top-vier in zicht te houden, maar de nummer tien van de Premier League bleek met 1-0 te sterk voor de ploeg van Unai Emery. 

Met drie punten achterstand op nummer vier Chelsea begon Arsenal aan speelronde 22. De uitploeg begon sterk aan de Londense derby en kreeg met name via Alexandre Lacazette mogelijkheden om de score te openen. Naar mate de eerste helft vorderde kwam West Ham beter in de wedstrijd en wist Arsenal amper noemenswaardige kansen te creëren. 

Kort na rust was het dan ook de thuisploeg die de leiding nam. Declan Rice schoot van binnen de zestien fraai binnen uit een afgeslagen voorzet. Na een uur spelen greep Emery in en bracht hij Lucas Torreira en Aaron Ramsey voor Granit Zhaka en Shkodran Mustafi. Arsenal werd iets dominanter en Alex Iwobi kreeg na 68 minuten spelen een grote kans, maar zijn inzet ging rakelings langs de paal. 

In de slotfase zetten The Gunners aan, maar West Ham bleef relatief gemakkelijk overeind. Door de nederlaag verliest Arsenal het uitzicht op de top-vier, nu Chelsea het gat kan vergroten tot zes punten. Nummer zes Manchester United kan later dit weekend op hetzelfde puntentotaal komen als Arsenal. West Ham stijgt door de overwinning naar een voorlopige achtste plek in de Premier League. 

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 15:24
Pijnlijk. Het is weer eens een maandelijks clown fiesta bij Arsenal🤡
Vind ik leuk
BT410 +258
zaterdag 12 januari 2019 om 15:50
Je bedoelt jaarlijks. Het is elk jaar hetzelfde liedje. Er worden aankopen gedaan waaronder ook een trainerswissel, maar toch kan er niet gepresteerd worden.
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 15:53
Je kan ook niet verwachten dat het in 1 keer allemaal staat. Beetje vreemd. Geef Emery de tijd er ze komen echt wel weer terug hoor.
Vind ik leuk
BT410 +258
zaterdag 12 januari 2019 om 16:41
Ja, snap ik maar ik heb het niet alleen over Emery. Wenger heeft er ook lang gezeten en nauwelijks prijzen gepakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:25
Dramatische eerste helft, maar uiteindelijk wel een verdiende overwinning voor West Ham, voor Arsenal toch alweer de derde nederlaag in de laatste 6 competitiewedstrijden. Goed voor West Ham dat Declan Rice onlangs heeft bijgetekend tot 2024, maakte vandaag zelfs een uitstekende goal.
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 15:30
Indd toch wel wat jammer. Arsenal verraste mij wel eigenlijk. Begint nu weer heel erg af te dwalen. Leek toch of Emery het wel aan de praat kreeg. Zijn nu weer terug bij af.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Tijdens die lange, ongeslagen reeks zag je toch ook wel de kwetsbaarheden (naast het feit dat ze bij vlagen ook gewoon prima voetbal speelden), alleen werden die dan net niet afgestraft en dan is het verleidelijk om te denken dat het allemaal wel goed in elkaar zit, maar uiteindelijk komen ze toch weer aan het licht en de cijfers halverwege januari liegen ook niet: ze hebben slechts 12 van de 22 wedstrijden gewonnen in de competitie, maar verder moeten ze Emery gewoon de tijd geven, het was altijd een project van meerdere jaren geworden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:41]
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
Dat is inderdaad helemaal waar! Resultaten verbloemen vaak een hoop. Nu valt het dubbeltje de andere kant op en zet je zo'n matige reeks neer. Klopt inderdaad, dat is gewoon niet goed genoeg. Zeker ook niet wat Arsenal moet na streven. Absoluut vind ik ook hoor. Emery is hoe dan ook wel een goede zet geweest van Arsenal. Heb er ook wel vertrouwen in dat het weer goed gaat komen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
Hast58 +915
zaterdag 12 januari 2019 om 16:13
Wenger heeft er tenslotte ook een meer jaren plan van gemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:33
Vond west ham ook niet best, maar wat mag je er van verwachten.... Arsenal ging diep door het stof. Nu Liverpool kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:34
Ik ook ! Veel plezier !
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:37
Jij ook veul pleisier. 😂
Vind ik leuk
dijkie87 +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 15:27
komen nooit meer aan de top zonder een sjeik
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:28
Lekker hoor, nu Man. City morgen ook nog op z,n kloten krijgen en Liverpool wordt gewoon kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:29
City speelt maandagavond thuis tegen Wolves.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:31
Goed van je, dus vindt het daarom lullig om m,n reactie te wijzigen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:50
Hopelijk verliezen ze die. Is ook mogelijk.
Vind ik leuk
JDW1988 +3278
zaterdag 12 januari 2019 om 20:35
En Spurs ook verliezen van United.. zou een prima weekend zijn ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:33
Jammer dat het niet gelijk is geworden.

Had wel lekker geweest voor de toto.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Wat zijn we slordig in de afronding. Eerste helft van het seizoen gingen de kansen die Auba en Kola hadden erin nu lijkt dat weg. West ham was beter maar waren we scherper voorin hadden we gewonnen.

Een terugslag had ik verwacht na die ongeslagen reeks. We komen wel terug. Winnen, de volgende wedstrijd thuis van chelsea enwe gaan weer een reeks neerzetten.
In Unai we trust! COYG!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:57]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:45
Jullie zijn altijd een beetje een net niet club.
Vind ik leuk
FCG1971 +4052
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Well done Irons ⚒
Nasri prima debuut, die staat er goed op na anderhalf jaar niet gespeeld te hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:38
Wenger out!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:44
Op het puntje van de stoel voor de clash tussen mijn Engelse PL soft spot en Liverpool. Seagulls!!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:50
COYSeagulls!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:56
Gezien op de Goldstone, Priestfield, Withdean en recentelijk de Amex.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:00
Vind dat Chris Hughton uitstekend werk levert met heel modaal materiaal, vraag me wel eens af of hij daar genoeg de credits voor krijgt in het algemeen.. Vooral thuis doen ze het erg goed, hebben tot nu toe slechts 2 thuiswedstrijden verloren, zou helemaal wat zijn als ze vanmiddag ook een resultaatje wisten te halen, al zou het maar een 1-1 zijn.
Vind ik leuk
Bocajuun +794
zaterdag 12 januari 2019 om 15:44
Wat een matig team! Middenveld en verdediging kan echt niet...
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 15:48
Zometeen onzen pirlo en loca tegen gini en v dijk , mooi potje
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:14
Nou. Wat een talenten, van dijk nagelaten.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
dan ga je toch het nk kantklossen kijken , mij om het even
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:18
Ik kijk wel. Alleen niet voor die mislukte ex pisvee spelers.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 16:19
ach jee toch , nog in de puberale leeftijd zie ik.....


Houdoe en bedankt maar weer
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:42
Zegt de grootste puber van ze allemaal haha
Vind ik leuk
Hast58 +915
zaterdag 12 januari 2019 om 16:25
Zet hem op Brighton vol er op. Op z'n Engels flink erin kleunen.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 16:27
liverpool heeft er voorlopig zijn handen aan vol, spelen erg compact en loeren op de kansen dat brighton
Vind ik leuk
Hast58 +915
zaterdag 12 januari 2019 om 16:32
Counteren heet dat toch of is dat vanuit de omschakeling voetballen. (Klinkt wel een stuk moderner)
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 16:35
realistisch spelen naar je mogelijkheden in het geval van brighton, je kan zien dat ze op iedere positie de mindere zijn dan moet je andere kwaliteiten aanwenden om tot resultaat te komen.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 15:48
Hahahaha heel mooi nieuws.
Vind ik leuk
HupHolland +3244
zaterdag 12 januari 2019 om 16:30
Het Vitesse van Engeland.
Vind ik leuk
Shelbourne +5413
zaterdag 12 januari 2019 om 16:45
Welke tik, Arsenal is een subtop ploeg. Dan kan je uit bij WHU verliezen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:51
ARSENALtijd net niet 😎
Vind ik leuk