Afgezwaaide Reis (29) blikt terug op horrorincident: Heb nu nog pijn

Afgezwaaide Reis (29) blikt terug op horrorincident: "Heb nu nog pijn"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 07:27wo 20-03-2019 om 07:27

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 08:10wo 20-03-2019 om 08:10

Jonathan Reis is definitief profvoetballer af. In gesprek met het Eindhovens Dagblad vertelt de 29-jarige Braziliaan uitgebreid over zijn afscheid. Reis heeft besloten om er een streep onder te zetten, nu hij al een jaar geen officieel duel meer speelde en nog altijd last heeft van zijn rechterknie. 

Acht jaar geleden raakte de toenmalig PSV-aanvaller zwaargeblesseerd aan z'n knie na een botsing met Roda JC-goalie Przemyslaw Tyton. "Ik wil er liever niet meer aan denken", blikt hij met het ED terug op dat verschrikkelijke incident. 

"Dat moment was misschien wel het ergste wat je als voetballer kunt meemaken. Ik heb nu nog pijn aan de knie en het maakt voetballen op topniveau onmogelijk, maar het is niks vergeleken met wat ik toen voelde. Tyton verwijt ik niets. Hij heeft zich verontschuldigd en is naar mij blijven informeren. Het was een fair duel."

Nu hij al een jaar zonder club zit, heeft Reis besloten om zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. "Via een vriend van me ben ik nu jeugdtrainer bij Brumadinho FC. Ik probeer jongens van tien, elf jaar te helpen om beter te worden."

"In de toekomst wil ik nog een keer naar PSV, al is het maar als toeschouwer. De club is ondanks dat ene moment ook een heel mooi deel van mijn leven. Bij PSV ben ik groot geworden en opgevoed."

Beelden van de nare blessure van Reis, opgelopen in het seizoen 2011/12 

Plaats een reactie

Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 07:29
Zonde. Jongen heeft ontzettend veel pech gehad en ook domme keuzes gemaakt. Ga je goed.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:35
Niet lullig bedoeld, maar hij had toch meer problemen dan alleen die knie?
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 08:32
Dat bedoelde ik ook met domme keuzes (overmatig drugsgebruik).
Vind ik leuk
Deck010 +10178
woensdag 20 maart 2019 om 09:22
Waarschijnlijk was Maradonna zijn grote voorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:07
Ik wist het niet meer zeker, vandaar. Thanks!
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
woensdag 20 maart 2019 om 07:38
Hij had een grote kunnen worden. Zonde inderdaad.

En nee, ik ga die beelden niet terugkijken. Kan het niet zien.
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
woensdag 20 maart 2019 om 07:30
Hij had het metaal lastig in NL.
Op het moment dat hij er bovenop leek te komen, kwam die botsing met Tyton. Dat heeft hem teruggeworpen en daarna is het nooit meer goed gekomen.
Maar wat liet hij daarvoor mooie dingen zien.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:37
Hij had het als lasser behoorlijk lastig met T metaal in NL :P
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
woensdag 20 maart 2019 om 08:19
Haha, te snel getypt.....

Mentaal moet dat natuurlijk zijn.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:30
Was echt een wereldspits in potentie. Zonde dat hij een blessure kreeg en het mentaal ook niet helemaal lekker ging.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 07:39
Als je van potentiele wereldspits ineens zo geblesseerd raakt dat je carriere eigenlijk over is, is het niet gek dat er mentaal wat knakt. Ok, of je dan naar dope moet grijpen is een ander verhaal, maar ik wil zijn criticasters wel eens zien in een dergelijke situatie.
Vind ik leuk
Manus +457
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Ik vind Romero een zelfde postuur hebben en een zelfde soort spits. Ben benieuwd of hij die potentie waar kan maken uiteindelijk
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 11:12
De blessure was na zijn drank en drugs misbruik.
Dat zo'n blessure invloed heeft op zijn spel is natuurlijk waar, maar waar het in het begin aan geschort heeft is intensieve begeleiding.

PSV valt hier in niets te verwijten, want dat kan je niet op voorhand zien (en toen het bekend was, hebben ze zich maatschappelijk opgesteld ipv zakelijk), maar dat is wel wat hij nodig had.

Wie weet hoe het dan was gelopen, al denk ik dat het stempel "wereld-spits" niet van toepassing was en dat dat ook niet zijn potentie was.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:15
Nee omdat die jongen zijn ontwikkeling naar de kloten is gegaan door meerdere blessures en foute keuzes. Hij kon echt wel voetballen en was een echte targetman. Echt heel jammer dat we niet meer van deze jongen gezien hebben ook al heeft hij dat ook aan zichzelf te danken gehad.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
woensdag 20 maart 2019 om 07:32
Misschien over een paar jaar trainer bij jong PSV ?
Vind ik leuk
Mr bien +8485
woensdag 20 maart 2019 om 07:33
De wereldReis is een einde
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:36
Nog zo'n topper die bij PSV weg kwam :P gossie wat komen er toch een toppers uit Eindhoven hahahahaha net zoals die lekkere vent van Guus Meeuwis hahahahaha kedeng kedeng oehoehoe
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:20
Hee een IQ loze kijker van Veronica Inside. Je weet wel dat programma waar alle kijkers bots zijn van Jhon de Mol.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:19
Hee een Psv'er, je weet wel, de domste supporters van Nederland :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:23
Achmed, pak jij lekker een schapie vandaag
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:20
Wilde ik ook gaan doen, maar je vrouw was er niet... .. .
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 08:33
Lambal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:20
???
Vind ik leuk
Rabarber +8202
woensdag 20 maart 2019 om 09:02
Is je treitervlog voor vandaag al af? Vast niet, hou je daar lekker mee bezig.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:21
Heel VP is één groot treitervlog, voornamelijk voor Psv supporters... .. .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:08
Jr vrouw moet zich eens goed laten nemen door varken
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:21
In tegenstelling dat jij je vrouw wat een varken is neemt ?
Vind ik leuk
Vak-T +1919
woensdag 20 maart 2019 om 09:37
Stoere reactie van je zolderkamertje...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:22
Ik heb geen zolder... .. .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:55
Nee een kelder waar je graag zit met kinderen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:31
Dat is iets wat jij kennelijk wil, anders zou je het niet projecteren, fucking sicko… .. .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:34
👃👃👃
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:08
Ja, zwakzinnig ben je wel :)
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 10:33
Triest einde van een veelbelovende carierre. Trieste reactie van jou ook!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:22
Alle voornamelijke Psv'ers zijn triest... .. . Robben uitgezonderd natuurlijk, maar dat was meer een Groninger :)
Vind ik leuk
R2 +5292
woensdag 20 maart 2019 om 10:59
Wat een waardeloze reactie, zeg. Alleen wat nog waardelozer is zijn die racistische reacties hieronder. Als we ons met zijn allen nou even gedragen, juist na wat er allemaal gebeurt is, dan wordt het allemaal zoveel makkelijker.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:23
Dank je, maar moslims zijn geen ras... .. .
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12539
woensdag 20 maart 2019 om 07:43
Echt een pechvogel goede voetballer geweest in zijn gouden begin tijden voor vitesse en psv
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 08:31
Hij vond cocaine belangrijker dan zijn carrière!
Vind ik leuk
NumbTen +298
woensdag 20 maart 2019 om 09:49
Als ik dat filmpje zie, vraag ik me af waarom ze hem eerst overeind helpen en hem erop laten steunen...
Vind ik leuk