De Mos velt oordeel: Die eerste twee had Ajax nooit moeten verkopen

De Mos velt oordeel: "Die eerste twee had Ajax nooit moeten verkopen"

vrijdag 18 augustus 2017 om 21:23

Aad de Mos hoopt dat Ajax na het vertrek van Davinson Sánchez naar Tottenham Hotspur een goed 'schaduwlijstje' heeft liggen. De Colombiaan is na de transfers van Kenny Tete (Olympique Lyon) en Jaïro Riedewald (Crystal Palace) al de derde verdediger die deze zomer vertrekt uit Amsterdam.

"Die eerste twee had Ajax nooit moeten verkopen, maar de transfer van Sanchez op zich is een topdeal voor Ajax", zegt De Mos tegen Sportnieuws. "Je moet op dit niveau back-ups hebben. Ajax zit veel in Zuid-Amerika, dus er duikt vast wel iemand op."

De Mos begrijpt dat de achterban van Ajax kritisch is, maar countert. "Dat is typisch het korte termijn geheugen van het mooie voetbalwereldje. Niets deugt meer als men emotioneel betrokken raakt. Als er wat moet gebeuren, doen ze na Davy Klaassen en Bertrand Traoré ook Sanchez nog eens weg."

De Mos ziet liever vandaag dan morgen versterkingen komen bij Ajax. "De jongens die moeten opstaan, zie je niet. Donny van de Beek probeert het, maar kan het nog niet. David Neres laat niets zien en Joël Veltman gaat eerder achter- dan vooruit qua ontwikkeling. Dan zit het ook niet mee, zacht uitgedrukt."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Eens met De Mos?

(1658 stemmen)

Plaats een reactie

J Kiprich +8554
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:24
Hey, das een omgekeerde Aad de Mostradamus?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:45
Als we Riedewald en Tete hadden gehouden hadden we precies dezelfde verdediging als 2 jaar geleden!

Dijks-Riedewald-Veltman-Tete
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:49
Ik begrijp jouw reactie op die van mij niet.
Vind ik leuk
Romario9 +5402
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:36
Hij wil waarschijnlijk gewoon 'n beetje bovenaan staan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:24
Koe , kont, achteraf, de mos
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 21:25]
Vind ik leuk
Adje80 +2650
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:30
Hoezo achteraf? Vind het wel een makkelijke opmerking maar heeft niks met achteraf praten te maken hoor..is gewoon heel heel slecht van ajax dat ze met name tete voor een appel en een ei hebben laten lopen
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:51
tete wilde zelf niet bijtekenen! en koos voor de bank van lyon!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:19
Tete snap ik nog nix van beste RB van Nederland vond ik dat
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:27
Is Aad nu onze Heiko vergeten? Er zijn er al 4 vertrokken.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:28
En Boer (Zwolle)
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:31
Das een keeper..... Al zal het geen slechtere linksback zijn dan Sinkgraven
Vind ik leuk
Mass +1452
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:33
Traore?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:34
Dat is typisch het korte termijn geheugen van Aad haha :-P
Vind ik leuk
mba4u2c +712
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:32
Die Aadsje de Mos... Er zal heus wel een vervanger komen. Tja, dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken...
Vind ik leuk
Forza u +1240
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:41
Aad roeptoeter
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:43
Aad. Voor de zoveelste keer: Tete en Riedewald wilden zelf weg!!!
Word moe van die man...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:48
Huh? Ware woorden van Aadje Afkoopsom.. voor de verandering ben ik t met m eens!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:55
Bestaat er een award voor "persoon met de minste voetbalkennis in de voetbalwereld"?

Deze man, Aad is veel slimmer dan ons allen bij elkaar. Hij heeft zonder enig verstand van voetbal toch goed geld verdiend in dit wereldje. Zou hij dan toch slimmer dan ons zijn?
Vind ik leuk
Het Brein +2064
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:07
Tete wilde niet en Riedewald kon ook meer verdienen in London. Logisch dat ze dan weg gaan. Ajax laat hun eigen jeugd veel te makkelijk gaan. Iets met perspectief bieden en een traject uitstippelen!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:07
Aad " open deur" de Mos aan het woord.... Tete was niet te houden, 2 jaar lang niet willen bijtekenen is verkopen...Traore was volgens mij gehuurd...??? Riedewald wilde niet vechten voor zijn plek en was op dit moment ook niet goed genoeg dus ook verkopen voor de hoofdprijs. Sanchez is niet te houden als er met geld gestrooid wordt....daar zorgen die 8 zaakwaarnemers wel voor!!!
Vind ik leuk
Stranger +1597
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:10
Zo hier trapt hij niet een open deur in ,maar een heel gros open deuren.
Voor de jongeren onder ons een gros is 12 x een dozijn.
En een dozijn is 12.

Maar nu terug naar het artikel volgens mij heb ik dat zowat elke Ajaxsupporter hier op VP horen zeggen.
Alleen de Mos krijgt er voor betaald en de supporters Hoon ,kritiek of commentaar ;-)
Ja het leven van een supporter is niet gemakkelijk, dat kan ik als Feyenoord supporter dus als ervaringsdeskundige wel zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:24
Ze willen zelf allemaal pleite dus.....
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:30
Herken je dit gedrag?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:55
Ja , die keren dat ik in Amsterdam ben geweest wou ik elke keer weer met gierende banden weg dus......
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:05
Dat gay café zou ik je persoonlijk ook niet aangeboden hebben...

...maar misschien kreeg je een tip van een goede forumvriend hier van je ...

Zeg niet dat boeren niet van Amsterdam houden. Kan me van vroeger nog wel zoiets als een landbouw RAI herinneren.... Kwamen die gasten een uurtje trekkertjes kijken om vervolgens een volle dag Amsterdam in te gaan om vervolgens keurig met de gecharterde bus om zeven uur terug te rijden naar 'ons mam'....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:08
Je vergeet de wip die ze snel ff maakten op de wallen..... persoonlijk had ik bij hooters destijds niet echt de indruk dat get een gay café was trouwens...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 23:09]
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:12
En dan toch met gierende banden vertrokken?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:40
Later op de avond beland je toch in het verkeerde café.....
Vind ik leuk
Rene88 +42
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:26
Kan hij zeggen en is ook waar maar als ze ECHT weg willen....Wat dan??
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:38
Van kunstgras naar Mos is een kleine stap voor de mensheid.
"That's one small step for [a] man, one giant leap for mankind",
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:45
Aad spreekt zich zelf weer lekker tegen.
De Ajacieden hebben last van een korte termijn geheugen door hun kijk met een Ajax bril. Want nu klopt er niks meer van.
En vervolgens noemt hij 20 dingen op die niet kloppen.
Aad heeft toch ook niet stiekem een brilletje op?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 22:45]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:08
Aad is niet mijn favoriete.
Maar ik ben het wel met hem eens .
Tete en reidewald hadden ze niet moeten verkopen .
Dit zijn goede en betere verdedigers dan Singkgrave en Veldman
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:19
Voor een "Ajacied" heb je het best lastig om ook ook maar één naam goed te schrijven. Zelfs je nick.....
Vind ik leuk
Bizzy +7746
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:31
Ajax heeft genoeg poen, probleem is spelers te overtuigen voor een overstap naar de Micky Mousse League.

Gyrano Kerk, Memisevic, Troupee en Alireza Jahanbakhsh zijn leuke spelers in de vaderlandse competitie. Wellicht hebben ze interesse in een overstap en anders zal Ajax zaken moeten doen in het buitenland al dan niet met louche zaakwn. Ook doe zaakwn weet dat Ajax met spoed spelers zoekt. Dat wordt de hfd.prijs betalen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 02:16
Ik roep al 2 jaar, geen euro meer in de eredivisie.
Maar voor Jahanbakhsh maak ik een uitzondering.
Vind ik leuk
debacle +318
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:55
Forza AAD
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:57
Aad heeft wel gelijk je mist op de vleugels twee echte Ajax spelers die beide genoeg in de jeugd hebben gespeeld om het Ajax spelletje te snappen. We moeten echt ophouden met Neres afbranden en als bestempelen als miskoop, die jongen moet na een hele tijd niet gespeeld te hebben gelijk in een volle arena zijn kans pakken hij had duidelijk last van planken koorts ik geloof nog steeds in Neres en ik zie liever als younes wat afzakt niveau dat kluivert op links gaat spelen geef die Neres eens een paar wedstrijden achter elkaar vertrouwen dat heeft de hele ploeg nodig.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 02:06
Het gaat niet meer om het voetbalballend Ajax waar het om prijzen gaat , maar om het bedrijf Ajax waar het alleen nog om geld gaat , is prima natuurlijk voor de club Ajax , maar niet voor de mensen met een liefde voor voetbal , want ze bakken er niks van
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 06:12
Wat een zooitje bij Ajax. Veltman is geen back maar meer geschikt op Schone zijn plek terwijl Tete een aankomende topper op die positie is; al jaren geen linksback; Schone was vorig seizoen al over & out; Dolberg krijgt geen kans door naar binnen komende buitenspelers die alles dicht lopen ook voor aansluitende middenvelders; Younes heeft 1 goede maand gekend; etc. Gelukkig zijn we hartstikke rijk!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Mos velt oordeel: "Die eerste twee had Ajax nooit moeten verkopen"