Verschrikkelijk nieuws uit Kroatië: amateurtopscorer (25) overlijdt op het veld

Verschrikkelijk nieuws uit Kroatië: amateurtopscorer (25) overlijdt op het veld

Gepubliceerd: zondag 25 maart 2018 om 15:11zo 25-03-2018 om 15:11

Het Kroatische voetbal is zaterdagmiddag opgeschrikt door het overlijden van Bruno Boban (25). De topscorer van het derde Kroatische niveau raakte onwel tijdens een wedstrijd tussen zijn club NK Marsonia 1909 en NK Slavonija Pozega.

Boban kreeg tijdens de wedstrijd een bal van dichtbij tegen zijn middenrif aan. In eerste instantie leek er niets aan de hand, maar de spits zakte een paar seconden in elkaar en verloor zelfs het bewustzijn.

Hierop werd er een ambulance naar het veld geroepen: de toegesnelde medici waren veertig minuten bezig met het reanimeren van de topscorer, maar konden niet voorkomen dat hij op het veld kwam te overlijden.

De exacte doodsoorzaak van Boban is vooralsnog niet vastgesteld. De tragische gebeurtenissen volgen kort op het overlijden van Davide Astori. De aanvoerder van Fiorentina liet op 4 maart het leven, terwijl hij zich in het spelershotel voorbereidde op het treffen met Udinese.

Plaats een reactie

MojoRisin +15181
zondag 25 maart 2018 om 15:13
Damn, RIP..
Vind ik leuk
Plattekar bv +34489
maandag 26 maart 2018 om 16:04
Als ik dit zo lees, dan kan het hier gaan om een kerngezonde gozer, die een bal van dichtbij dusdanig hard op het middenrif geschoten krijgt, dat hij als gevolg daarvan overlijdt. Een fatale interne bloeding of hartfalen na een klap , komt ook in de vechtsport voor. Dieptriest en heel ongelukkig natuurlijk, maar het hoeft dus niet persé iets te maken hebben gehad met zijn medische toestand.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9445
zondag 25 maart 2018 om 15:13
Wat een drama weer. Dit is niet de eerste keer deze maand. Sterkte aan de familie.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2236
zondag 25 maart 2018 om 15:17
Triest om te horen... Veel sterkte toegewenst aan de familie.
Vind ik leuk
zondag 25 maart 2018 om 16:02
R.I.P.
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
zondag 25 maart 2018 om 16:10
Zeer triest natuurlijk, RIP.

Desondanks, het wordt toch onderhand tijd dat vanuit de FIFA hier eens een groot onderzoek komt naar overlijdensgevallen in het voetbal. In plaats van elkaar baantjes toespelen, WK's met nog meer landen, boodschappen van respect terwijl de FIFA enorm corrupt is, zou de wereld voetbalbond van zich moeten laten horen. Als ze nou alle steekpenningen die zijn betaalt door de Russen en Qatari om WK's daar te organiseren nou eens stoppen in een grootschalig onderzoek naar waarom er zo veel spelers overlijden op het veld. En de preventie daarvan. Daar zou de FIFA het verschil kunnen maken.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
zondag 25 maart 2018 om 16:29
Er voetballen honderdduizenden mensen, dus zal er zo nu en dan ook 1 overlijden. Ik ga er van uit dat de overlijdenscijfers onder voetballers niet veel verschillen van bijv. de logistieke sector.
Het is natuurlijk al wel lang bekend dat topsport zeer slecht voor je hart is, maar daar hebben niet alleen voetballers last van.
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
zondag 25 maart 2018 om 16:51
Zo logisch vind ik dat niet. Het zijn allemaal profvoetballers (in dit geval dan semi-prof), fitte jonge gasten die op het veld ineens neer vallen. Dat is niet normaal en dat zou onderzocht moeten worden.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10360
zondag 25 maart 2018 om 16:37
Dit hoor je toch wel veel de laatste tijd zeg.Misschien vragen we soms weleens teveel van 't menselijk lichaam.
Vind ik leuk
mba4u2c +3586
zondag 25 maart 2018 om 16:51
Verschrikkelijk...
Vind ik leuk
zondag 25 maart 2018 om 22:46
Dit is werkelijk verschrikkelijk. Ik wens de nabestaanden enorm veel sterkte.
Hopelijk vond hij het voetbal het mooiste uit zijn leven, dan waren zijn laatste momenten in ieder geval goed.
Onbegrijpelijk dat er binnen een maand drie voetballers, drie gezonde jonge mannen zo plotseling uit het leven verdwijnen. Ik kan het niet bevatten en amper verwoorden. Het klinkt kinderachtig, maar het is oneerlijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws