Barcelona sluit seizoen af met overwinning; publiekswissel voor emotionele Iniesta

    Barcelona sluit seizoen af met overwinning; publiekswissel voor emotionele Iniesta

    zondag 20 mei 2018 om 23:12

    FC Barcelona heeft het seizoen afgesloten met een 1-0 overwinning op Real Sociedad. De wedstrijd ging voor Barcelona op sportief gebied nergens meer om en stond voor de bezoekers en spelers van de thuisploeg voor een groot deel in het teken van Andrés Iniesta, die zijn laatste wedstrijd voor de Catalanen speelde.

    Real Sociedad kon zich nog in het linkerrijtje spelen en was niet van plan om rustig aan te gaan doen in Camp Nou. Marc-André ter Stegen moest daarom ook een aantal keren in actie komen om een tegendoelpunt te voorkomen. Barcelona beet na een kwartier spelen van zich af en kreeg kansen via Luís Suarez. De goal viel pas vroeg in de tweede helft en werd gemaakt door Philippe Coutinho, die een solo inzette en de Sociedad-goalie van ver verschalkte.

    Barcelona had de wedstrijd kunnen beslissen, maar deed dat niet. Iedereen in Camp Nou wachtte op de publiekswissel van Iniesta. Die kwam er in de tachtigste minuut. De 34-jarige middenvelder verliet zichtbaar emotioneel onder luid applaus het veld en gaf de aanvoerdersband aan Lionel Messi. Het is nog niet bekend waar Iniesta zijn carrière zal voortzetten.

    De wedstrijd werd in een rustig tempo uitgespeeld. Barcelona eindigt het seizoen met een puntenaantal van 93 en een doelsaldo van 99 voor en 29 tegen. De club leed vorige week tegen Levante de enige nederlaag van het seizoen (5-4).

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +8114
    zondag 20 mei 2018 om 23:16
    Wat een idioten daar in de regie. Hét moment dat Iniesta de kampioensbeker omhoog gaat houden een vreemd shot gebruiken met alleen maar de sponsor in beeld..
    Vind ik leuk
    Voebtal +2016
    zondag 20 mei 2018 om 23:21
    Heb hem nu al 4x een emotioneel afscheid zien nemen incl. de speciale persconferentie. Beetje overdreven allemaal, hij is niet dood.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:38
    Voor barca en vooral de fans voelt dat wel zo. Als je barca noemt, noem je in 1 adem, messi, xavi en Iniesta
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3498
    zondag 20 mei 2018 om 23:46
    Piqué en puyol kunnen ook nog in dat rijtje aansluiten, maar voor mij blijft Iniesta de beste aller tijden
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:48
    Klopt maar dan kun je er nog veel meer noemen :p verdedigers worden altijd minder gewaardeerd. Als ik aan iemand vraag noem de 3 beste spelers van de afgelopen tijd dat noemand puyol noemt haha
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2861
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Voor mij puyol net iets meer dan iniesta.
    Puyol gaf altijd alles elke wedstrijd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7072
    maandag 21 mei 2018 om 07:26
    Ha ha, precies........valse sentimenten, hij hoeft niet weg maar gaat voor het geld, en dat is hem gegund, maar dat volkstoneel pfhhh
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:41
    Gast weet je hoe goed hij was
    Vind ik leuk
    yoshi38 +6
    maandag 21 mei 2018 om 10:33
    Hahahaha😂prachtig!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:21
    Precies kan je niet maken.
    Vind ik leuk
    Senna +6331
    zondag 20 mei 2018 om 23:23
    Beetje teveel allemaal
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:39
    Een Beetje teveel maar nog niet genoeg
    Vind ik leuk
    JG +183
    maandag 21 mei 2018 om 03:59
    Prachtspeler die hard gemist gaat worden! Iniesta ademde voetbal, ademde barcelona. 1 van de beste ooit op zijn positie. Gaat een groot gapend gat achterlaten. Als dit je niets doet als voetbal fan kan je beter stoppen met kijken! Don Andres het gaat je goed!
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:48
    1
    Vind ik leuk