'Arrogante' Gözübüyük: Hoor je ook van spelers: hoe hij praat, hoe hij reageert

'Arrogante' Gözübüyük: "Hoor je ook van spelers: hoe hij praat, hoe hij reageert"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 17:12zo 09-12-2018 om 17:12

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 17:42zo 09-12-2018 om 17:42

FC Groningen-trainer Danny Buijs heeft zich kapot geërgerd aan de arbitrage tijdens de wedstrijd tegen VVV-Venlo van zondagmiddag. Buijs had het regelmatig aan de stok met vierde official Laurens Gerrets en was na afloop niet te spreken over arbiter Serdar Gözübüyük.

FOX Sports ving tijdens de wedstrijd een discussie op tussen Buijs en Gerrets: "dit is bedroevend van alle kanten", kreeg de vierde man te horen van de FC Groningen-trainer sprak. "Ja, zo heb ik het wel ervaren", reageert Buijs na afloop van de 0-0 in De Koel. "Mijn opinie is dat alle drie de partijen (VVV, FC Groningen en de arbitrage, red.) een zeer matige partij op de mat hebben gelegd."

Gözübüyük gaf VVV-aanvoerder Jerold Promes kort voor rust rood na een vliegende tackle op Ritsu Doan. De arbiter werd echter naar de kant geroepen door videoscheidsrechter Siemen Mulder en besloot na het zien van de beelden om de rode kaart in te trekken. "Ik heb er geen moeite mee dat hij fouten maakt, doe ik zelf ook, zolang hij ze gewoon eerlijk toegeeft. Maar ga dan niet met zo'n arrogante uitstraling over het veld lopen alsof je koning bent. Daar erger ik me echt kapot aan", oordeelt Buijs hard. "Dat hoor je ook van spelers: hoe hij reageert, hoe hij praat, hoe hij doet... Dat is vervelend."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Poll

Eens met Buijs?

(2631 stemmen)

Plaats een reactie

Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 17:15
Guus bujuuk fluit toch? Of praat hij ook?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:17
Scheidsrechter is nou eenmaal de baas...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:18
Ja Peter, als jij scheids was geweest had je gewoon kunne zeggen: 'Maar ik ben ook de grootste hier' HAHA

Ik moet wel eve zeggen dat mijn grappe weer eens van een ontkent hoog niveau zijn
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:19]
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 17:26
Verdorie zeg, het is geweldig dit niveau. Precies wat de zondag voor schrijft ;)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:54
Nu nog in correct Nederlands dan zijn ze nog leesbaar ook.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:46
Niemand is mijn baas..
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2218
zondag 9 december 2018 om 17:18
Hahaha Siemen Mulder als videoscheids dan weet je het wel. Walgelijke man. Een van de slechtste scheidsrechters in Nederland die dan beelden mag bekijken en zelfs dat niet kan. Rood was terecht en ook bij het zien van de beelden snap ik oprecht niet hoe je hier geel van kan maken. Scheidsrechters moeten eens flink aangepakt worden door de bond.
Vind ik leuk
Rein +45
zondag 9 december 2018 om 17:21
Een Groninger bovendien...
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 23:01
Christian Mylder was de VAR.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2218
maandag 10 december 2018 om 09:24
Die zat bij NAC tegen Vitesse.
Vind ik leuk
appeltje +2294
zondag 9 december 2018 om 17:21
De schijnbare arrogantie van de scheidsrechter is me helemaal niet opgevallen. Enige echte fout was dat Promes natuurlijk wel gewoon rood had moeten krijgen, maar dat was de fout van de VAR, niet van Gözübüyük. Dus snap Buijs niet bepaald
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 17:22
Gözübüyük draait toch als verantwoordelijke de beslissing terug? Een blunder dus
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 17:43
Of voortschrijdend inzicht waarbij hij zijn eerdere beslissing terug neemt.
Vind ik leuk
Martinus69 +4991
zondag 9 december 2018 om 19:26
Gewoon een enorme blunder. Pijnlijk dat hij niet voor de radio wilde reageren.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 23:01
100% mee eens.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:25
De VAR heeft tegen de scheids gezegd dat ie moest gaan kijken naar het moment , daarna trok hij om onbegrijpelijke reden de rode kaart in .
Dus wel degelijk een fout van de scheids , al snap ik niet waarom de VAR vond dat de scheids moest gaan kijken naar dat moment .
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zondag 9 december 2018 om 18:47
Ik snap sowieso niet waarom de VAR hiervoor werd ingeschakeld.
De scheidsrechter heeft er goed zicht op en de grensrechter staat er een meter vandaan, dus het lijkt mij dat hun de situatie veel beter kunnen beoordelen dan de mensen van de VAR die via camera’s de slowmotionbeelden terugkijken.
Op die videobeelden ziet het er toch vaak anders uit dan wanneer je het op het veld ziet gebeuren.
Ik vind dat wanneer de scheidsrechter en de grensrechter duidelijk zicht hebben op de situatie, dat ze dit dan met zn tweeën moeten oplossen en dat de VAR hier niet mag ingrijpen. Als ze het nou niet goed konden zien oke, maar die grens staat er gewoon naast. Ze zien toch allebei duidelijk wat hier gebeurd, zo’n VAR zou hier niet eens nodig moeten zijn.
Op basis van wat de grens en de scheids zagen gaven ze rood, maar op basis van de videobeelden werd dat geel. Dan ben je je geloofwaardigheid ook wel kwijt, hoe kun je nou niet achter de beslissing van je grensrechter en jezelf staan?
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 19:52
Ook zoiets inderdaad, al dat in slowmotion zetten enzo verdraait heel de actie
Vind ik leuk
Broekie +612
zondag 9 december 2018 om 17:22
Van het weekend weer onbegrijpelijke beslissingen gezien. Als dan ziet dan vd Berg (N.E.C) rood krijgt dan klopt er iets niet. Door de VAR gaan scheidsrechter slechter fluiten lijkt wel.
Vind ik leuk
The Iceman +12817
zondag 9 december 2018 om 17:36
Hebben ze VAR in de KKD?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:22
Hij moet het ook gewoon bij pokeren houden. Zeker als scheids moet je een leidende rol hebben, hij heeft dat zeker niet
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:22
Serdar Gözübüyük is een buitengewoon kundige arbiter met volkomen naturel leiderseigenschappen en een heerlijke no nonsense uitstraling. Succes is een keuze en roept bij mindere goden en ongetalenteerde passanten jaloezie op.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:25]
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 17:29
Je bent een fan?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:43
Jij vond het een Schwalbe?
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 17:47
Succes is niet altijd een keuze. Het heeft ook te maken met externe factoren.

Daarbij vraag ik mij af of het per definitie jaloezie op wekt.
Vind ik leuk
Martinus69 +4991
zondag 9 december 2018 om 19:27
Mooie volzinnen hoor maar inhoudsloos wat betreft de discussie. Deze ‘leider’ heeft enorm geblunderd.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:36
Fi donc et tiens! In weerwil van je flinterdunne drijfzandtheorietje met de diepgang van een surfplank is van een doorwrocht discours uiteraard nauwelijks enige sprake; hooguit van het uitwisselen van frivole standpunten.

Je draagt er met je armoedige losse flodders en werkelijk doodsaaie syllabes uiteraard voorbeeldig aan bij. Dat moet dan ook je forumambitie zijn geweest. Het is namelijk ‘bon ton’ en modieus en popie-jopie op vp om de verpakking te wraken als men niet in staat is om inhoudelijk van repliek te dienen of substantieel te pareren.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 07:36]
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
maandag 10 december 2018 om 08:04
😢
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:23
Gok turk. Blijft vreemd hoe hij zijn jetset leven allemaal betaald. Pokeravondjes met spelers weer op de agenda?
Vind ik leuk
davidben +5759
zondag 9 december 2018 om 18:32
Die affaire heeft zich 7 jaar geleden afgespeeld. Blijf je wel lang in hangen, of niet?
Vind ik leuk
Dee 7 +1
maandag 10 december 2018 om 08:03
Het is niet netjes, maar ja jij bent volmaakt
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 17:31
Heeft Gozobuyuk ook nog een uitleg gegeven waarom hij een 100% rode kaart, alsnog terugdraait tot geel?

NB, als men daar al geen rood voor geeft, waar dan nog wel voor?

Snap niet waar dat fluitcorps uit Zeist mee bezig is, vooral dit weekend. Gisteravond mocht er op het veld van Zwolle ook van alles.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 19:54
Helaas blijft de uitleg dan weer uit. Zou ze sieren als ze gewoon komen vertellen waarom ze dit beslissen maar ze zullen er eerst een verhaal bij moeten verzinnen
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1113
zondag 9 december 2018 om 17:33
Opzich grappig dat promes deze tackle ook bij lozano deed! Langs de zijlijn zagen is wel zijn specialiteit! Was toen overigens ook geen rood. Denk dat de knvb de VAR ook wel afschaft! Ik snap mijn eigen sport en de regels niet eens meer
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:55
Kan het me niet meer herinneren, maar weet zeker dat Lozano heel erg ging rollen bollen. Deze tackle was overigens ook zeker geen rood.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:12
Kwam met een gestrekt been op zn knie aanzetten... Sorry als dát geen rood is, dan kun je beter knikkeren gaan volgen ofzo, of dammen...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:34
Die Serdar is met afstand de slechtste van het gruwelijk slechte arbiter corps dat wij in NL hebben. Ongelooflijk enge man die week in week uit fout op fout op fout stapelt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:41
Als het een tackel op de bal was oke maar dat was het niet hij kwam te hoog met zijn voeten dus ROOD
Vind ik leuk
Bijgoochem +1553
zondag 9 december 2018 om 17:43
De lange arm van Gözübüyük....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:54
Ik denk dat Erdogan ook in het complot zat.... ;)
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 17:44
Gözübüyük de man van de matchfixing, fluit vooral in de kuip goed voor de thuisclub.
Vind ik leuk
deltiaan +1322
zondag 9 december 2018 om 17:46
die gozubuyuk is gewoon een achterbakse klootzak, net als meerdere scheidsrechters.
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 19:23
Lekker inhoudelijk deze reactie.
Vind ik leuk
Dee 7 +1
maandag 10 december 2018 om 08:04
Deltiaan jij ook
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:47
Met z’n RESPECT bandje!!
Hij moet normaal leren doen en fluiten.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:14
Ja, bespottelijk op deze manier toch?

Respect dwing je af door je vak goed uit te oefenen bv.

Een Pierluigi Collina, of Dickie Jol hoefden ook nooit op dat bandje te wijzen...
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zondag 9 december 2018 om 17:48
Ik deel de mening van Buijs , het is een "kijk mij eens " mannetje van jewelste .
Enge scheids.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6080
zondag 9 december 2018 om 17:50
vind dit geen rood

hij gaat er niet met gestrekt been in, en raakt de speler niet vol

Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:53
Precies! Raakt hem met zijn knieholte. Doan kan hier nooit geblesseerd van raken.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
maandag 10 december 2018 om 08:06
Je hoeft zelfs iemand niet perse te raken om toch rood te krijgen. Intentie is al genoeg.

Tuurlijk was dit donker rood!!
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:14
Hmm.. kwam er toch aardig onbesuisd inzetten, en wat is een gestrekt been bij jou dan?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:52
Net als eerder vandaag over Blind en Mourinho is dit weer zo'n polletje waar ik allebij op zou willen klikken.
Vind ik leuk
FISH +439
zondag 9 december 2018 om 18:03
Onderbüyük gevoelens.
Vind ik leuk
Cantona +1183
zondag 9 december 2018 om 18:03
Het is niet alleen de houding van Gözübüyük maar van het hele arbitrale gebeuren.
Aan de andere kant moet je als trainer gewoon niets tegen zo'n vierde man zeggen.
(Deze slaat je zo met zo'n bord voor je kop😀)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:03
Dit vind ik persoonlijk de meest overschatte scheids die er is. De wedstrijd zou nooit om een scheids moeten draaien. Deze beste man eist vaak de hoofdrol op in een wedstrijd. Zijn autoriteit gaat gepaard met een dikke lading arogantie.
Vind ik leuk
pico323 +7015
zondag 9 december 2018 om 18:15
Waardeloze scheidsrechter, fluit altijd voor de top drie. Arrogante Turk
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zondag 9 december 2018 om 18:26
Sinds wanneer is VVV top 3?

Jankerd...
Vind ik leuk
pico323 +7015
maandag 10 december 2018 om 09:42
waarom jankerd? het is de waarheid. heeft niets met VVV te maken.
Vind ik leuk
Romarioo +478
zondag 9 december 2018 om 19:31
Wie goezoeboeloekoe arrogant? Hoe kom je erbij
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:58
Dit is gewoon een schandalige beslissing van de Var! Elke scheidsrechter moet hier in getraind worden, maar dit was gewoon echt donkerrood. Hij heeft zijn been ter hoogte van de knie en hiermee kan je gewoon de speler blesseren. Ik als scheidsrechter vind dit met recht een arbitrale dwaling. Deze scheidsrechter is altijd in het nadeel van Groningen aan het fluiten. Zo blijkt nu ook alweer en dan nog die arrogantie van Promes van dat het geel was. Knvb moet hier direct ingrijpen. De scheidsrechter moet minimaal een maand niet fluiten na deze slechte beurt.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
zondag 9 december 2018 om 20:09
En weer een trainer die zit te janken tegen de scheids....van Bommel.deed dit toch als enige...ik zal helpen...alle trainers dien het & van Bommel wordt er uitgepakt omdat hij op clubniveau ook vaak sprak met de scheids....in Zuid Afrika heb ik er niemand over gehoord en toen deed hij het ook.

Dus die kan de vriezer in, alle trainers klagen tegen de 4de man of de scheids...en niet alleen mark.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 23:04
Buijs doet dit 1 keer, Van Bommel doet het elke wedstrijd 90 minuten plus blessuretijd.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:49
Enorm trots en ijdel mannetje, nog meer met z'n kapsel bezig dan menig speler Dus ik geloof dit verhaal wel, vooral ook omdat Danny het zegt
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:17]
Vind ik leuk
FCGrunn050 +683
zondag 9 december 2018 om 21:33
Die Siemen Mulder naaide gisteren Willem II dubbel door rood en een penalty tegen te geven. Vervolgens gaat hij als VAR hier onbegrijpelijk ingrijpen. Is ook nog eens een Groninger ook🤔
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:41
Naait z'n eigen stad 🐮
Vind ik leuk
VA1 +2206
zondag 9 december 2018 om 22:01
Ben helemaal klaar met deze camera geile zonnebank flikker. Is er niemand die die gast een keer een flinke draai om z'n oren kan geven?!
Vind ik leuk
Patje41 +945
maandag 10 december 2018 om 00:47
respect man.....
Vind ik leuk
Dee 7 +1