De Ligt ziet Ajax-bui al hangen: 'Dat is een flinke aderlating'

De Ligt ziet Ajax-bui al hangen: 'Dat is een flinke aderlating'

woensdag 16 augustus 2017 om 11:19

Bij een vertrek van Davinson Sánchez uit Amsterdam verandert er voor collega-verdediger Matthijs de Ligt weinig in de defensie van Ajax. Dat zegt de achttienjarige Oranje-international in gesprek met Ajax Life. 

Alles wijst erop dat Sánchez naar het buitenland verkast. Onder meer Tottenham Hotspur en Real Madrid willen tientallen miljoenen euro's betalen voor de Colombiaan, weet ook De Ligt. "Het is een belangrijke speler voor ons, dat hebben we vorig jaar gezien. En als hij ons verlaat is dat een flinke aderlating. Het is nou eenmaal zo, het is de voetbalwereld en je moet door."

Afgelopen halfjaar vormde hij in de Ajax-defensie een sterk duo met Sánchez. Zaterdagavond stond De Ligt naast Nick Viergever opgesteld. "Natuurlijk, Davinson is een heel goede verdediger, die mij ook kan helpen. Maar dat is Nick ook. Dus nee, er verandert niet heel veel."

Lees ook: 'Ajax en Tottenham zitten nog tien miljoen euro uit elkaar, Real bereidt bod voor'

Plaats een reactie

woensdag 16 augustus 2017 om 11:25
Denk toch dat er erg veel verandert. Sanchez dribbelt vaak het middenveld in, wint zowat elk fysiek duel en kopduel. Daarnaast is hij snel en meedogenloos. Enige minpunt is zijn nonchalance en het feit dat hij soms in de 85e minuut bij een kleine voorsprong nog in de 16 vd tegenstander opduikt, maar verder verandert er dus heel veel voor de ligt en ajax
Vind ik leuk
Youri99 +4702
woensdag 16 augustus 2017 om 11:43
Ik denk dat zijn onverzettelijkheid/meedogenloosheid iets is dat Ajax het meest gaat missen. Dat zag je tegen Heracles al want Donny van de Beek had bijvoorbeeld bij die 2e goal allang die middenvelder van Heracles ondersteboven moeten trappen.

Bij die eerste had De Ligt er veel korter op moeten zitten.
Vind ik leuk
Ruud40 +6316
woensdag 16 augustus 2017 om 12:04
Enige minpunt is zijn nonchalance...

Ga er maar vanuit dat hij dat in een grotere competitie razend snel afleert.

Vind ik leuk
chicken +5792
woensdag 16 augustus 2017 om 12:37
Sanchez heeft het nodige opgelost met zijn snelheid..dat gaan we merken, de verdediging is te traag nu.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:26
Viergever is alleen niet zo goed als Sánchez, Matthijs.
Vind ik leuk
Ruud40 +6316
woensdag 16 augustus 2017 om 12:05
"Natuurlijk, Davinson is een heel goede verdediger, die mij ook kan helpen. Maar dat is Nick ook. "

Kan Overmars zich vast voorbereiden.
Als het Tottenham niet lukt Sanchez over te nemen, volgende week een bod van minstens 35 miljoen op Viergever.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:08
Dan weet je dat de markt echt helemaal verrot is als dat gaat gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 15:36
Maar dat kan Matthijs natuurlijk niet zeggen, Springbok...
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 15:40
Begrijpelijk, mediatraining.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:26
Denk dat het toch een stuk fijner speelt als je Davinson om je heen hebt i.p.v. Viergever of Veltman...

Scheelt een slok op een borrel!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:28
Dat bleek afgelopen weekend wel, De Ligt liet hem wel makkelijk lopen. Met Sanchez in de verdediging was zo'n aanval allang gekeerd.
Vind ik leuk
vinny99 +612
woensdag 16 augustus 2017 om 11:50
Sanchez had hem zeker al uit de brand geholpen met een sliding of iets dergelijks..
Tevens heeft Sanchez het vermogen om zijn eigen fouten( die heeft hij nog genoeg) nog te corrigeren.
Vind ik leuk
Senna +5644
woensdag 16 augustus 2017 om 11:52
Een hele krat denk ik zo maar.
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:36
Het scheelt je een doelpunt.
Vind ik leuk
Ruud40 +6316
woensdag 16 augustus 2017 om 12:19
Zo hard gaat het in het voetbal.
Viergever als CV was vorig jaar één van de ontdekkingen van het seizoen en een onmisbare pijler onder het succes van Ajax. Schopte het zelfs tot het Nederlands elftal.

En kijk eens wat ze nu over hem schrijven
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:22
Oh begrijp me niet verkeerd m.b.t. Viergever. Ik ben stiekem echt een beetje fan van Nicky geworden vorig seizoen!

Hij maakt natuurlijk fouten en soms ook fouten die cruciaal zijn. Maar zijn inzet en doorzettingsvermogen is een voorbeeld voor de rest van de selectie. Door hem versloegen we uiteindelijk op bizarre wijze Schalke 04 :-) ben ik hem nog steeds dankbaar voor ;-)
Vind ik leuk
PDJong +1003
woensdag 16 augustus 2017 om 11:26
Aardig van hem om Viergever met Sanchez te vergelijken. Goede mediatraining gehad!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:27
Weer een jaar zonder prijzen...
Vind ik leuk
zwollie +2989
woensdag 16 augustus 2017 om 11:30
Nog lang geen 18 jaar zonder prijzen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:35
maar de afgelopen twee jaar dan weer wel.... en komend seizoen óók weer....
Vind ik leuk
Jozef +17793
woensdag 16 augustus 2017 om 11:48
Dat laatste weet jij natuurlijk ook niet.

Dat je het hoopt mag en kan natuurlijk...;-)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:49
Zozo twee jaar
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 12:03
De Feyenoorders ( niet allemaal, maar wel veel ) hebben tegenwoordig meer arrogantie dan de Ajacieden :)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:13
Vergeet eindje niet... :p
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:37
Waar je mee omgaat raak je mee besmet he ;-)
Vind ik leuk
Roekoe +3643
woensdag 16 augustus 2017 om 11:37
een Uefa cup telt niet? een beker in 2008 ook niet?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:40
18 jaar zonder landstitel....wel af en toe een prijsje.
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:37
Subtopper ;-)
Vind ik leuk
Senna +5644
woensdag 16 augustus 2017 om 11:53
Oh wie zit er dan al 18 jaar zonder prijzen?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:06
Fc Heerenveen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:25
Excelsior
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:25
Willem 2
Vind ik leuk
Jorchie +177
woensdag 16 augustus 2017 om 13:20
Alverna 5
Vind ik leuk
erikg +528
woensdag 16 augustus 2017 om 14:15
18 jaar zonder prijzen,over wie heb je het dan
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:19
De felbegeerde Europacup en wat leuke bekertjes toch
Vind ik leuk
Cappie +4539
woensdag 16 augustus 2017 om 11:28
"Het is een belangrijke speler voor ons, dat hebben we vorig jaar gezien. En als hij ons verlaat is dat een flinke aderlating. "

Maar er veranderd weinig. Ook al is het een flinke aderlating. Tuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:37
Geniaal hè.... deze vorm van realisme wordt hier ook door velen gebezigd.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:28
Nu de machtige poema vertrekt, hou je alleen het schildpad, de tor en de slak over. Hoezo verandert er niets?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:29
Viergever mag de veters niet strikken van Sanchez
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:09
Onzin
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:27
Precies.

de vraag is of hij wel veters kan strikken...

En of hij wel genoeg tijd heeft nadat hij de kleding voor alle anderen heeft klaargelegd en hun auto's heeft gewassen.
Vind ik leuk
Sil95 +2048
woensdag 16 augustus 2017 om 11:30
Heel lief van Matthijs om dit te zeggen natuurlijk maar iedereen die ogen in zijn kop heeft ziet dat Viergever en met name Veltman gewoon Ajax onwaardig zijn. De Ligt staat er nu alleen voor.
Vind ik leuk
Nick Kools +11571
woensdag 16 augustus 2017 om 11:31
Davinson is een heel goede verdediger, die mij ook kan helpen. Maar dat is Nick ook. Dus nee, er verandert niet heel veel."

Ik zou zeggen: Alles is veranderd,
Viergever in dezelfde zin noemen als Sanchez :)
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:40
De blanke Sanchez...
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:32
Ik begin me nu toch echt zorgen te maken over Overmars! Morgen een belangrijke wedstrijd, niet alleen voor Ajax maar ook voor het Nederlandse voetbal ( Europese punten ). Zondag tegen Groningen en tot nu toe is er helemaal nog niks gehaald.

Ik heb het gevoel en dat gevoel is niet goed, mijn gevoel zegt dat Overmars niet veel gaat bijhalen, het gerucht over die Colombiaan blijkt dat ze hem alleen volgen ( gaat dus ook weer een eeuwigheid duren )

Wat zie ik vannacht bij bepaalde Twitteraars op het account van Mike Verweij? Er waren er een paar die zeiden dat het gerucht rondgaat dat Ajax bij Twente informatie heeft gevraagd over Hidde ter Avest!

Mocht dat zo zijn en komen er geen vervangers en geen versterkingen mag ik toch hopen dat iedere supporter in het stadion keihard in opstand gaat komen en Overmars en het in en in trieste bestuur ( RVC ) het leven zuur gaan maken en dat ongeregeld zooitje oprot uit Amsterdam.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 11:33]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:36
Kan Ajax Sanchez niet gewoon verplichten om morgen te spelen? Hij kan alleen maar meer zichzelf in de kijker spelen en Ajax heeft weer meer tijd.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:45
Alles kan, maar wat schiet je ermee op? Stel je laat hem spelen en hij heeft geen 100% motivatie, dan heb je er ook niet veel aan. Overmars had allang een vervanger naar Amsterdam moeten halen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:50
Toch lijkt het mij geen speler die dan niet 100% geeft. Ik vraag me namelijk af of Sanchez niet gemotiveerd is of dat zijn zaakwaarnemer of misschien Ajax zelf heeft besloten om hem niet op te stellen. De Ligt en Sanchez zijn beter op elkaar ingespeeld dan een ander duo op dit moment.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:53
Ik hoop het!

Ik ben er sowieso bij, of het goed of slecht gaat de spelers moet je steunen, die kunnen er niks aan doen dat die kleine dwerg zo laks is om de selectie nog niet op peil te hebben.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:08
Goede centrale verdedigers liggen ook niet voor het oprapen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:14
Geld ook niet.... en toch heb ik altijd genoeg geld.... waar een wil is is een weg... xD
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:14
Succes morgen!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:46
Tuurlijk kan dat. Maar dat willen ze niet. Omdat ' hij dan waarschijnlijk met ze hoofd bij een transfer is'.
En niet helder kan naardenken.

Vermoeiend.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:51
Dat sowieso. Hopelijk snel duidelijkheid.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:57
Als VP wat meer inhoudelijk is valt die dramatiek wel mee. Dit is gewoon psychologies Spelletje.

Ik ben er ook niet van overtuig dat Sanchez niet mee wilt spelen. Denk eerder aan voorzorg.
Je raakt een speler niet makkelijk kwijt wanneer die geblesseerd is. En vooral niet met een hoge transfersom.
Vind ik leuk
stollie38 +12315
woensdag 16 augustus 2017 om 12:06
Mooi verwoord en gelijk heb je. Drie maanden bezig met overleggen over aankopen en terwijl je al wist dat versterkingen nodig hebt omdat er aan belangrijke spelers worden getrokken dat is ieder seizoen zo.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:11
Het is de tactiek van Tottenham...rekken rekken en nog eens rekken omdat ze weten dat er een belangrijke wedstrijd zit aan te komen. De hoop op een geforceerd akkoord is wat zij nastreven.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:32
Dit is toch logisch dat hij dit zegt. Wil je dan dat hij zegt: 'Die Nick ken er geen kut van'
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:33
zonder sanchez --> feyenoord kampioen
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:36
Met Sánchez --> Feyenoord kampioen, dat is vorig seizoen wel gebleken.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:34
"Dus er verandert niet heel veel" aldus De Ligt........... nou, ik kan je vertellen dat er wel heeeel veeeel voor je verandert met Viergever bij je in de buurt ipv Sanchez.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:35
als Sanchez weg gaat maar niet naar de spurs waarschijnlijk aangezien Arsenal zich ook al gemeld heeft boven op de interesse van Chelsea en real Madrid. Er moet gelijk een vervanger klaar staan die de ligt kan ondersteunen daar mag best het plafond voor doorbroken worden want dat betaal zich later alleen maar beter uit als de ligt voor vele miljoenen vertrekt.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:37
Arsenal heeft zich gemeld? Bron?

Bwuuuuuhhh.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:48
Voetbalzone is de bron die Arsenal heeft gelinkt. Waarschijnlijk is het pure onzin.

Ook al zou sanchez niet misstaan bij Arsenal.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:57
Als Tottenham-supporter zijn zie ik Sánchez liever niet bij Arsenal, haha. En Voetbalzone ken ik inhoudelijk verder niet.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:59
Vergelijkbaar met voetbalprimeur. Onrealistische artikelen.

En ja dat begrijp ik Haha.
Tottenham is wel een van de weinige echte Engelse clubs die zijn overgebleven in Engeland. Gun het ze van harte als Sanchez ervoor open staat!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:38
Lekker tegenstrijdig artikel, flinke aderlating maar er verandert niks, tuurlijk!
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:44
Mooi geschreven weer ;p
Vind ik leuk
Hvdp +136
woensdag 16 augustus 2017 om 11:42
De ligt heeft regelmatig een duo gevormd met Bergsma .
Voelen elkaar goed aan sober en degelijk.
In de wedstrijd in Oostenrijk (weet niet hoe ik dat moet benoemen)viel Sanchez uit en nam Bergsma op een hele rustige manier zijn plaats in.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:44
Natuurlijk verandert er wel veel. Centrale verdedigers moeten elkaar uit de wind houden en veel samenwerken en praten in het veld. Het is altijd wennen als er een ander naast je staat.
Vind ik leuk
Janjan +242
woensdag 16 augustus 2017 om 11:47
Denk dat er heel veel gaat veranderen. Juist door Davinson kon hij ervaring opdoen. Viergever is een goede voor AZ en Twente maar niet het niveau van AJAX. AJAX moet een ervaren verdediger halen en die zijn er echt wel, alleen moet je iets de portemonnee trekken he hahaha. Daarbij is de ligt al beetje ervaren maar maakt nog teveel domme foutjes.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:53
Jullie beste speler al weg (klaassen) en dan nog een andere beste speler weg hahahaha wordt niks dit seizoen met jullie
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:55
Goh PSV wint een keer weer met 3-2 van AZ, daarvoor 2 keer afgegaan tegen de Kroaten en je doet net of jullie zeker wel een top seizoen gaan draaien?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:03
Dit zou best n topseizoen kunnen worden voor ons hoor zeker als de verdediging nog wordt versterkt. Ik bedoel dit is toch n meer dan prima elftal arias, luckassen, de wijs/isimat brenet/aankoop, van ginkel, hendrix, pereiro, lozano, locadia/lammers, bergwijn/mauro jr.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 12:03]
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 12:06
Tja en als Ajax de verdediging versterkt en nog een aanvaller voor op links erbij haalt kan het ook een topseizoen worden, hoewel wat is top? Als je als PSV zijnde, iets wat Ajax ook nog kan gaan gebeuren, geen eens Europees speelt kan je moeilijk praten over een topseizoen :)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:08
Nou nee als je knvb beker wint of kampioenschap heb je gewoon n topseizoen als we geen projs hebben hebben we pas n slecht seizoen.
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 12:10
Wat een onzin, wanneer Ajax / PSV / Feyenoord een KNVB beker wint kan je niet spreken over een topseizoen, leuk om dat bekertje te winnen maar daardoor heb je geen topseizoen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:17
n prijs blijft n prijs:)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:44
Als je de beker wint heb je geen top seizoen, maar de beker is wel degelijk een fantastische prijs. Is dit seizoen volgens mij de enige prijs die direct toegang geeft tot de groepsfase europa league. Moet daar bij aangeven dat ik niet weet in welke voorronde de kampioen instroomt in de champions league.
Als feyenoord geen kampioen wordt hoop ik er echt op dat ze de beker winnen. Hebben we in ieder geval geen last van vroeg in het seizoen belangrijke wedstrijden te spelen voor plaatsing in europa
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 12:09
En die Mauro waar jij het over hebt, moet het ook maar eerst eens laten zien of hij constant en sterk spel kan laten zien op het hoogste niveau :) Jullie zeggen vaak hé die Ajacieden zien een leuk talentje spelen in jong Ajax en denken dat ie direct goed is voor Ajax 1 en komen dan met commentaar, en nu doen veel PSV'ers het zelfde over een jeugdspeler, wat nog geen bal heeft geraakt in het eerste.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:15
ik weet niet of je de otten cup hebt gevolgd maar daar zag je al dat die nu al klaar is voor t eerste bij psv cocu zet hem niet voor niets al na vier weken bij de trainingen misschien wel al wedstrijd selectie!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 12:19]
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 13:04
Nee ik lees af en toe wel wat op de site over PSV maar verder niks, ik kijk nooit naar PSV.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:12
Oke maar 2 keer in het jaar kijk je wel nar psv:)
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:24
Ik heb nu al zin in de topper tegen 020....worden die verdedigers helemaal dol gedraaid door Chucky en Mauro.
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 13:55
O jee, ook jij krijgt al meer arrogantie, waar was je toen PSV verloor van het Kroatische clubje, was je toen op vakantie toevallig? Of kunnen we je onder de '' successupporters '' scharen, alleen een grote mond wanneer je toevallig met 3-2 wint van AZ?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:47
Wij leren snel van onze fouten. Volgende week staan we 6 punten los van 020 en liggen jullie ook uit EL. Jullie doen al jaren arrogant laat mij ook een keer! Wie de bal kaatst kan hem hard terug verwachten.
Vind ik leuk
vinny99 +612
woensdag 16 augustus 2017 om 11:55
Ik ga nu wat zeggen wat velen van u raar zullen vinden maar Sanchez is niet de enige die De Ligt gaat missen..
Westerman was ook zeer belangrijk voor hem... Die man was constant op trainingen met hem bezig... Hij zag ook in dat hij het allemaal niet meer kon belopen maar kon de Ligt wel helpen met zijn ervaring.. Vond dat grote klasse van Westerman.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 11:59]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:04
Heb je (als dat waar is) helemaal gelijk in goeie gozer vgm die westerman.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 12:11]
Vind ik leuk
vinny99 +612
woensdag 16 augustus 2017 om 12:29
Heb meerdere trainingen gevolgd.. Vandaar deze reactie op artikel
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:58
Ik denk als sanchez wegvalt.... je dat wel wat punten gaat kosten dit seizoen. Zie psv stiekem gewoon kampioen worden dit seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:07
Haha ik hoop ook dat psv kampioen wordt en als psv dan geen kampioen wordt dan mag van mij iedereen kampioen worden behalve ajax
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:29
Er veranderd helemaal niks in Amsterdam met of zonder Sánchez worden toch geen kampioen. Helemaal niets, helemaal niets in Amsterdam. De schaal gaat in onze prijzenkast die al vol is....maakt niet uit joh dan stapelen we de schalen gewoon op !!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:47
Die al vol is?? Ben je ook voor ajax? Of voor een buitenlandse topper?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:53
Ik krijg dat Amsterdamse nog niet eens door mijn strot. Hebben jullie zoveel prijzen gewonnen dan de laatste 3 jaar. De overige prijzen die jullie in de geschiedenis gewonnen hebben liggen onder een dikke laag stof.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 15:12
Je had er over een volle prijzenkast. Die ken je nie vullen in 3 jaar gap. Doeiiiii veel plezier dit seizoen.
Vind ik leuk
< Niels > +14851
woensdag 16 augustus 2017 om 13:56
Net zo vol als die kast in Amsterdam of dat niet?
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:50
Zielig eigelijk dat bij een aantal collegae supporters de haat naar de tegenstander groter is dan de liefde voor de eigen kleuren. Succes met je leven en moge de beste kampioen worden. Lange weg nog hoor!!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:02
Er verandert zeker wel veel Matthijs!
Sanchez mag dan opbouwend wel minder zijn dan Viergever, maar iedereen weet dat eerstgenoemde een veel betere verdediger is.
Daarnaast wint hij veel kopduels, iets wat de soms schijterige Viergever liever schuwt.
Ik vind Nick ook geen echte linksback, kortom waar moet je hem dan opstellen?
Links centraal is wel de positie waar hij dan het beste overkomt al heb ik hem ook een aantal keren als '6 gezien maar te weinig om goed te kunnen beoordelen.
De Ligt geeft de tegenstander soms ook te veel ruimte waardoor je ook niet altijd 100% op hem kan vertrouwen, bij die 2-1 van Kuwas loopt hij achteruit en laat genoeg ruimte vrij voor hem om te schieten.
Hij is echter pas net 18 jaar geworden en moet elke wedstrijd bijleren.
Zeker wanneer Sanchez vertrekt zullen er één of twee verdedigers aangetrokken moeten worden, anders red je het absoluut niet!
Het liefst een echte linksback en linker centrale verdediger nog, Orejuela is meer een rechtsback.
Met De Ligt en eventueel Veltman heb je dan al twee opties voor rechts centraal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 12:04]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:05
Welke bui, trouwens? Het is toch vrij zonnig vandaag.
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:50
Het dak kan dicht van de Arena ;p
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 15:51
Haha, dan mogen ze opschieten. Duurt toch al gauw 18 minuten voordat ie dicht is en met al die codes Geel van het KNMI tegenwoordig... ?
Vind ik leuk
Broes +801
woensdag 16 augustus 2017 om 12:08
Voorgekauwde tekst! En tegenstrijdig: het is een flinke aderlating maar er verandert niet zo veel? Huh? Natuurlijk is dit een stevige aderlating. Defensief een behoorlijke verzwakking en het is al Ajax' zwakste linie..
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 12:11]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:09
Die snapt er echt niks van he
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:30
So. Goeie analyse Mattie.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:38
Denk dat het tijd word dat deze overschatte speler zelf eens zijn voeten laat spreken .
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 12:57
Ja joh, dan moet je lekker met Viergever de boel dichthouden, of erger, met Veltman. Veel succes.
Vind ik leuk
AFC +2603
woensdag 16 augustus 2017 om 13:03
Welke Ajax bui ziet hij hangen... Hij reageert er juist heel netjes op
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:44
Dat sanchez de fouten van de ligt vaak goedmaakt komt omdat sanchez dan de laatste speler is voor de keeper. Als de ligt met viergever speelt staat Mathijs vaak als laatste speler voor de keeper. Dus alssie dan een foutje maakt is er dikke pech voor ons. Hij moet gwn scherper zijn en niet denken dat hij er al is. Hijs goed maar moet nog veeeeeeel beter worden. Kom op Mathijs, focussssss.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 14:59
denk je niet dat er in Italië geen verdedigers rondlopen voor Ajax.
daar bouwen ze eerst de verdediging op. en dan de rest er omheen met 1 of 2 spitsen
als je daar zoek vind je tussen de 5 en 10 miljoen ook erg goede verdedigers hoor. sterk hard. en snel. en ja daar kunnen ze wel koppen of je bent je tanden kwijt
Vind ik leuk
United FC +10082
woensdag 16 augustus 2017 om 15:34
Haha Sanchez is toch wel even een klasse beter dan Viergever. Met alle respect.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt ziet Ajax-bui al hangen: 'Dat is een flinke aderlating'