Haal me hier weg: Bruma, Diks, Afellay en 9 andere Nederlanders in de vergetelheid
VLNR: Bruma, Narsingh, Afellay en Janssen

Haal me hier weg: Bruma, Diks, Afellay en 9 andere Nederlanders in de vergetelheid

Gepubliceerd: woensdag 23 januari 2019 om 12:00wo 23-01-2019 om 12:00

Laatste update: woensdag 23 januari 2019 om 12:18wo 23-01-2019 om 12:18

De transfermarkt draait in West-Europa nog ruim een week op volle toeren. Voor diverse bankzitters en tribuneklanten tikt de tijd snel weg: gaat het lukken om vòòr volgende week vrijdag een andere club te vinden? Deze twaalf Nederlanders over de grens hebben een nieuw avontuur hard nodig. 

Michel Vorm | 35 jaar | Tottenham Hotspur | Contract tot medio 2019
Jarenlang was Vorm de vaste stand-in van Hugo Lloris bij Spurs. Tegenwoordig ziet manager Mauricio Pochettino een betere optie in zijn landgenoot Paulo Gazzaniga. Vorm zit dus niet eens meer op de bank bij wedstrijden van de club. Hij mag deze maand vertrekken. Wij suggereerden deze week Ajax als mogelijke bestemming voor de routinier. 

Paul Verhaegh | 35 jaar | VfL Wolfsburg | Contract tot medio 2019
Het moet een vreemde gewaarwording zijn voor Verhaegh. Sinds 2006 was de rechtsback bij achtereenvolgens Vitesse, FC Augsburg en Wolfsburg altijd basisklant. Dit seizoen komt hij niet aan de bak bij Die Wolfe. Is voor een vriendenprijsje af te halen. 

Joost van Aken | 24 jaar | Sheffield Wednesday | Contract tot medio 2021
PEC Zwolle en NAC Breda schijnen een oogje te hebben op Van Aken, die in augustus 2017 nog vol goede moed aan een avontuur in het Championship begon. Na anderhalf jaar zit de verdediger al op een dood spoor bij Sheffield Wednesday. 

Jaïro Riedewald | 22 jaar | Crystal Palace | Contract tot medio 2022
Na het razendsnelle ontslag van Frank de Boer bij Palace verdween Riedewald uit beeld. De 22-jarige linkspoot krijgt alleen in bekerduels speeltijd van manager Roy Hodgson. Een verhuur lijkt momenteel in de maak. Met name vanuit Spanje is er belangstelling voor Riedewald. Riedewald zou overigens een overstap naar Real Betis hebben afgeslagen


Jeffrey Bruma | 27 jaar | Vfl Wolfsburg | Contract tot medio 2021
Naast Verhaegh zit er nóg een Nederlander wekelijks op de bank in Wolfsburg. De oud-verdediger van PSV en Chelsea speelde dit seizoen nog niet één minuut in de Bundesliga. Begin januari meldde BILD dat Bruma op het punt stond om verhuurd te worden aan Fortuna Düsseldorf. Sindsdien is het angstvallig stil geworden rond de stopper, al viel zijn naam ook nog even in Brussel

Timonthy Fosu-Mensah | 21 jaar | door Manchester United verhuurd aan Fulham 
Het ontslag van Fulham-manager Slaviša Jokanović in november heeft slecht uitgepakt voor TFM. Na het vertrek van de Serviër en de aanstelling van Claudio Ranieri komt de jonge verdediger niet meer aan spelen toe. Fulham hoopt dat Manchester United deze maand meewerkt aan een terugkeer naar Old Trafford, maar of dat daadwerkelijk gebeurt is nog maar de vraag. De kans bestaat dat de drievoudig Oranje-international uiteindelijk in Leverkusen belandt

Kevin Diks | 22 jaar | Fiorentina | Contract tot medio 2021
Ook dit seizoen is er voor Diks geen rol weggelegd in het eerste elftal van Fiorentina. Anderhalf jaar geleden werd de rechtsback verhuurd aan Feyenoord omdat hij niet aan spelen toekwam in Florence. Na een mager seizoen in De Kuip is Diks nu weer terug bij af. Houdt er iemand nog überhaupt rekening mee dat de vleugelverdediger óóit gaat slagen bij La Viola? Standard Luik aast op de jongeling

Ibrahim Afellay | 32 jaar | Stoke City | Contract tot medio 2019
Grote vraag is of de inmiddels 32-jarige Afellay zin heeft om deze maand te vertrekken uit Stoke-on-Trent en daarmee ongetwijfeld een aanzienlijk deel van zijn salaris in te leveren. Bij de kwakkelende Championship-club speelt de voormalig stilist van PSV, FC Barcelona en Schalke 04 momenteel geen rol van betekenis. De naam van Afellay viel onlangs bij Anderlecht. Hij kent Fred Rutten, de nieuwe trainer daar, natuurlijk goed uit hun gezamenlijke periode in Eindhoven. 

Queensy Menig | 23 jaar | FC Nantes | Contract tot medio 2022
Typische gevalletje van verkeerde club gekozen. Na twee hele aardige jaren (2015-2017) bij PEC Zwolle maakte Menig de overstap van Ajax naar FC Nantes. Wat precies het plan was van de Franse club met de linksbuiten, is nog altijd een raadsel. Menig werd direct verhuurd aan Oldham Athletic, een ploeg die op het derde niveau van Engeland actief is. Na een mager halfjaar keerde Menig voor even terug in Zwolle. Tegenwoordig behoort de aanvaller officieel niet eens tot de A-selectie van Nantes. 


Luciano Narsingh | 28 jaar | Swansea City | Contract tot medio 2019
De transfer van Narsingh naar Swansea heeft voor speler en club niet uitgepakt zoals gehoopt. De rechtsbuiten werd in Wales nooit een onbetwiste basiskracht. De degradatie naar het Championship, verkoop van veel belangrijkse spelers en wisselingen van managers hielpen natuurlijk niet mee. Dit seizoen deed Narsingh nog niet één keer mee in competitieverband. Zijn contract loopt over een klein halfjaar af. 

Vincent Janssen | 24 jaar | Tottenham Hotspur | Contract tot medio 2020
De situatie van Janssen bij Spurs is alom bekend. Na één seizoen in Londen was manager Mauricio Pochettino klaar met de Nederlandse spits. Janssen werd verhuurd aan Fenerbahçe, kampte met blessures en is inmiddels weer fit. Een verhuur ziet Janssen naar verluidt niet zitten - hij wil definitief vertrekken. Tottenham schijnt zo'n vijftien à achttien miljoen euro te verlangen. Burnley is een van de clubs die op Janssen loert

Luc Castaignos | 26 jaar | Sporting Portugal | Contract tot medio 2019
Het zit al jaren niet mee in de carrière van Castaignos. Afgelopen seizoen hoopte de spits zich in de kijker te spelen bij Vitesse, maar de huurling verloor de concurrentiestrijd van Tim Matavz en zat vaak op de bank in Arnhem. Nu is-ie weer terug bij Sporting Portugal. De komst van trainer Marcel Keizer heeft niets aan zijn uitzichtloze situatie veranderd. Eind 2018 lazen we voor het laatst iets over belangstelling voor Castaignos

Plaats een reactie

woensdag 23 januari 2019 om 12:01
Kom op Feyenoord, haal Kevin Diks weer terug voor de memes.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
woensdag 23 januari 2019 om 12:09
Doe het voor de meme
Vind ik leuk
Il Gordo +18342
woensdag 23 januari 2019 om 12:19
Kevin Diks... da's toch die van Vitesse?
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
woensdag 23 januari 2019 om 12:52
jup
Vind ik leuk
Sytz +4137
woensdag 23 januari 2019 om 14:03
Zal wel weer gebeuren, dit lijstje is namelijk de shortlist van V Geel.
Vind ik leuk
CPP +1063
woensdag 23 januari 2019 om 14:22
Bruma, Fosu Mensah, Narsingh en Janssen zal hij niet op zijn lijstje hebben. Dat zouden namelijk versterkingen zijn en daar is van Geel niet van.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
Scf1984 +260
woensdag 23 januari 2019 om 15:08
Het probleem met v. Geel hij heeft geen winaars mentaliteit,
zo kom je bij het grote probleem van Feyenoord. Oude veteranen en afgerangeerde spelers van andere clubs weer op te been helpen.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
woensdag 23 januari 2019 om 17:20
het probleem van feyenoord en van geel is dat ze niets te besteden hebben dan kun je dus ook geen toppers halen.
Vind ik leuk
Nilsinno +686
woensdag 23 januari 2019 om 18:00
Slecht beleid heet dat met zo’n industrie moet hè meer uit kunnen halen
Vind ik leuk
4everfcu +5307
woensdag 23 januari 2019 om 19:13
heeft ook niets te maken met slecht beleid maar met het simpele feit dat feyenoord eerst gezond moet worden en dan kun je nou eenmaal geen miljoenen uitgeven aan spelers.
dat slechte beleid bij feyenoord is van jaren terug en daar betaald feyenoord nu nog de rekening voor maar straks met het nieuwe stadion gaan ze wel weer mee doen daar ben ik van overtuigd
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 19:16]
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
woensdag 23 januari 2019 om 14:17
Dan lijkt me Fosu-Mensah een betere optie...
Vind ik leuk
Benniewies +5383
woensdag 23 januari 2019 om 12:03
Zitten paar leuke namen bij voor diverse clubs in de ED
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4422
woensdag 23 januari 2019 om 12:03
Fosu Mensah en Janssen zou ik wel graag bij feyenoord willen zien. Narsingh transfervrij oppikken is ook niet verkeerd
Vind ik leuk
Youri99 +10450
woensdag 23 januari 2019 om 12:06
Tottenham vraagt naar verluid 13 miljoen voor Janssen. Fosu Mensah zal ook boven de 10 miljoen kosten.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11967
woensdag 23 januari 2019 om 12:33
23 miljoen bijmekaar moet Door Feyenoord toch mogelijk moeten zijn zou je zeggen voor beide spelers
Janssen en Fosu Mensah 😅😅 zacht gedrukt.
Vind ik leuk
Just Nuts +674
woensdag 23 januari 2019 om 12:13
Lijkt me prima evt Bruma erbij
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
woensdag 23 januari 2019 om 13:25
En hoe wil Feyenoord hun salaris gaan betalen?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4422
woensdag 23 januari 2019 om 13:53
Zeg niet dat het reeel is, maar zeg alleen dat ze welkom zijn
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
woensdag 23 januari 2019 om 15:09
Zo'n beetje bij de hele subtop en daaronder zullen ze wel welkom zijn, maar of ze daadwerkelijk gehaald kunnen worden is toch wel het belangrijkste.
Vind ik leuk
Tom88Fey +240
woensdag 23 januari 2019 om 18:52
Voor sommige hebben ze niet zo veel meer te eisen qua salaris. Zou een mooie win-win kunnen zijn. Zij kunnen hun carrière weer wat glans geven en Feyenoord kan weer wat uit de put klimmen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 12:04
Op een enkeling na zie ik ze allemaal graag bij ons mooie Heerenveen.
Helaas zijn het bijna allemaal geldwolven die liever voor een dik salaris op de bank zitten.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15600
woensdag 23 januari 2019 om 12:04
Ik zie Fosu-mensah graag naar Ajax komen. Ook al is hij in de jeugd vertrokken en vind ik dat zulke spelers eigenlijk geen 2de kans verdienen(bij Ajax), dit is de uitzondering. Kan op plek De Ligt en Mazraoui. Voor komend seizoen echt nodig, nu vast halen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 13:12
Als ie bij Fulham niet speelt komt ie denk ik ook tekort voor het niveau wat Ajax nastreeft .
Vind ik leuk
Roeptoeter +15600
woensdag 23 januari 2019 om 13:19
Staat zelfs in de tekst hierboven dat het mede komt door de trainers wissel. Ik heb hem vaak zat zien spelen.
Vind ik leuk
ricsta +643
woensdag 23 januari 2019 om 13:43
Aan messi heb je ook niets bij fulham.. spelen op eigen helft en te klein om met lange ballen aan te spelen. Een aanvallende back zoals fosuh mensah zou voor ajax een topper zijn.
Vind ik leuk
Linke loe +765
woensdag 23 januari 2019 om 12:04
Vind het zo zonde van afellay die had echt zoveel meer uit zijn carrière kunnen halen..net zoals drenthe eeuwig zonde
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 23 januari 2019 om 12:08
Maar met Drenthe was het mentaal, Ibrahim heeft de pech van blessureleed moeten ondervinden.
Vind ik leuk
Linke loe +765
woensdag 23 januari 2019 om 12:22
Dat klopt wel een beetje met Afellay ja.. alsnog echt doodzonde zo.n ongelooflijk goeie voetballer man
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 23 januari 2019 om 12:23
Daar ben ik het dan weer mee eens, doodzonde.
Vind ik leuk
Always PSV +16970
woensdag 23 januari 2019 om 13:16
Afellay mag wat mij betreft bij PSV terugkomen. Bij de Jonkies horen ook enkele oudere spelers die ervaring over kunnen brengen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 12:26
Was alrijd sympathieke gozer. En veel inzer.
Vind ik leuk
fedor2501 +6312
woensdag 23 januari 2019 om 14:41
Drenthe had teveel bloedzuigers om zich heen die lekker mee profiteerden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 23 januari 2019 om 14:43
Dan moet je mentaal stevig in je schoenen staan om je daartegen te wapenen.
Vind ik leuk
fedor2501 +6312
woensdag 23 januari 2019 om 14:46
Als jong jochie is het moeilijk om nee te zeggen. Blijft echt zonde want hij kon echt goed voetballen. Het begin bij Real was ook gewoon goed met een paar mooie goals ook.
Vind ik leuk
Molletje +2597
woensdag 23 januari 2019 om 12:04
Luc Castaignos pas 26 jaar... jammer dat het er nooit uit is gekomen. Zou voor een PEC Zwolle of Heracles een leuke spits zijn. Maar ja, denk dat hij zichzelf bij een hoger spelende club ziet voetballen.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 23 januari 2019 om 12:16
zwakke voetballer, misschien kan ie in het vrouwenvoetbal nog wat betekenen.
Vind ik leuk
fedor2501 +6312
woensdag 23 januari 2019 om 14:43
Nog steeds zonde dat hij destijds verkocht werd aan Inter. Had hem graag langer bij ons gezien. 15 goals in 26 wedstrijden als net 18 jarige in een elftal dat bizar slecht was. Helaas had Feyenoord het geld nodig.
Vind ik leuk
Molletje +2597
woensdag 23 januari 2019 om 14:50
Ja daarom, slecht was hij echt niet... Maar door verkeerde keuzes (begeleiding? gepusht door Feyenoord?) is zijn talent er niet uit gekomen...

Vind ik leuk
fedor2501 +6312
woensdag 23 januari 2019 om 14:53
Feyenoord had verwacht dat ze hem konden verkopen en nog minimaal een jaar te huren van Inter maar in de voorbereiding op het nieuwe seizoen deed hij het niet onverdienstelijk en hielden ze hem in Milaan helaas.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 12:05
Stukje leedvermaak kan ik bij de meeste niet onderdrukken.
Allemaal spelers die veel minder zijn dan dat ze denken en de eredivisie te laag vonden.
Vind ik leuk
Polly11 +4160
woensdag 23 januari 2019 om 12:42
Allemaal? Affelay zeker niet
Vind ik leuk
fedor2501 +6312
woensdag 23 januari 2019 om 14:49
Leedvermaak is voor mensen die niet gelukkig zijn met hun eigen leven.
Vind ik leuk
Koeien +3730
woensdag 23 januari 2019 om 14:50
Ik denk dat als je een elftal gaat maken van deze rejects en in de ED neerkwakt ze ook wel bovenin zullen meedoen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
woensdag 23 januari 2019 om 12:08
Na een redelijk seizoen in De Kuip is Diks nu weer terug bij af.

Good one.
Vind ik leuk
hantayo +1239
woensdag 23 januari 2019 om 12:12
Oei, weinig Nederlanders die slagen .
Vind ik leuk
fedor2501 +6312
woensdag 23 januari 2019 om 15:07
De Roon,Depay, Wijnaldum, vDijk, de Vrij, Fer, Locadia, Ake, Kongolo, Aanholt, Weghorst enz. Het is maar hoe je het bekijkt:-)
Vind ik leuk
Shelbourne +5954
woensdag 23 januari 2019 om 12:14
Ik zou geen een speler uit dit rijtje willen. De meeste spelen al maanden en sommige zelfs meer dan een jaar amper wedstrijden op niveau. Wel incasseren ze allen een dik salaris zeker naar Eredivisie normen. De meeste staan niet welwillend tegenover een terugkeer naar de Eredivisie en als ze dat al willen eisen ze een enorm salaris. Daarvoor krijg je een speler met nul wedstrijdritme, niet goed genoeg voor vaak nietszeggende buitenlandse clubs, financieel helemaal binnen maar ook met minder motivatie (ze gaan toch een stap terug). Erg veel risico voor een Eredivisie club.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
woensdag 23 januari 2019 om 12:26
Mee eens . Het grootste gedeelte is toch al te beschadigd voor de eredivisie . Zoals bijvoorbeeld goed te zien was bij Castagnios ....
Ik bedoel beschadigd in t koppie dan he .
Denk dat bijvoorbeeld Janssen een uitzondering is maar die is voor de meeste onbetaalbaar .
Vind ik leuk
heur es +874
woensdag 23 januari 2019 om 12:20
Riedewald en Affelay naar Feyenoord als ze slim zijn.

Vd Heijden out en middenveld kan impuls gebruiken.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5410
woensdag 23 januari 2019 om 12:22
Vorm, Verhaegh en Affelay moeten er gewoon mee stoppen.
Eerste 2 zijn 35 en Affelay altijd stuk.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1551
woensdag 23 januari 2019 om 12:36
Wie is Affelay?
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
woensdag 23 januari 2019 om 12:54
Ibrahim Afellay (Utrecht, 2 april 1986) is een Nederlands-Marokkaans[1] profvoetballer die doorgaans als aanvallende middenvelder of buitenspeler speelt. Hij tekende in juli 2015 bij Stoke City. Dat lijfde hem transfervrij in nadat zijn contract bij FC Barcelona afliep. Afellay debuteerde in 2007 in het Nederlands voetbalelftal.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1551
woensdag 23 januari 2019 om 13:27
Nog nooit van gehoord.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 23 januari 2019 om 12:31
Fosu-Mensah, dat blijf ik een interessante speler vinden. Alle anderen, daar zit misschien nog hier en daar iets tussen voor Feyenoord ofzo, maar het allemaal niks bijzonders (meer).
Vind ik leuk
Tossa +2976
woensdag 23 januari 2019 om 12:43
Menig heeft heel aardig gespeeld bij Pec? Een paar minuten, alles bij elkaar opgeteld... Ik zal niet snel zijn misser tegen Roda JC vergeten. Man man man.
Vind ik leuk
HanV +5461
woensdag 23 januari 2019 om 13:32
In zijn eerste periode ging het nog.
Vind ik leuk
Vooruit +228
woensdag 23 januari 2019 om 13:12
Al die mislukte jongens moeten gewoon diploma’s gaan halen, een baan zoeken en bij de amateurs gaan voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 13:30
Zou Affelay nog iets toe kunnen voegen aan Feyenoord? Zij missen veel creativiteit en dat had Affelay ooit wel.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +375
woensdag 23 januari 2019 om 15:31
Elke eerste divisie speler voegt iets toe bij 010
Vind ik leuk
BassieN +11332
woensdag 23 januari 2019 om 17:33
Ach jongen toch.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 13:31
Ga je voor sportiviteit of geld maar weinig Nederlandse spelers doen het goef in het buiteland
Vind ik leuk
Johan_D +3546
woensdag 23 januari 2019 om 14:00
Je kan ze stuk voor stuk nog niet aan de straatstenen slijten.

Zet ze 1voor 1 op marktplaats misschien dat er een bod op wordt gedaan.

Zijn allemaal spelers die denken goed te zijn en alleen maar aan doekoe denken.
Of ze zijn te oud , afgedaan en versleten.
Vind ik leuk
kees ee +921
woensdag 23 januari 2019 om 14:25
. . triest !?, "vermoord" door t geld !?
Vind ik leuk
Tilbo1896 +375
woensdag 23 januari 2019 om 15:30
Allemaal gekozen voor het geld , en nu weer maar hopen dat er een schatkistje open gaat in nl , laat ze maar lekker fifa spelen , dan blijven ze herinnert worden van hoe het zou kunnen gegaan zijn!!!!?
Vind ik leuk
AA +53
woensdag 23 januari 2019 om 18:00
Kom op Fortuna probeer er een paar te huren. Liefst verdedigers en een extra spits!!!!
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
woensdag 23 januari 2019 om 19:29
Zou niet voor Castaignos kiezen.. die denkt zelf veel te kunnen, maar in werkelijkheid houdt het niet over.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 22:09
Als Feyenoord/ van geel nu eens t geld aan een mooie opknapbeurt uitgeeft en t pokergeld wat eigenlijk bedoeld is voor een boel poeha en blah blah aan spelers op t veld dan gaat er wat gebeuren.
Sinds PSV geld is gaan investeren in aanstormende talenten / spelers is t tij daar gekeerd . Sinds overmars is gaan uitgeven in spelers ( sinds vorig jaar ) gebeurt er ook weer wat .
Spelers maken t spel en t moet allemaal bedoeld zijn voor de ECHTE SUPPORTERS en niet de investeerders .
De investeerders mogen er winst mee maken en zijn belangrijk , MAAR alles in t belang Vd supporters .
Van geel wordt eens wakker .
Raad bestuur doe iets en kies eens een man aan t roer die niet Feyenoord wil gebruiken voor zijn eigen poeha . Maar kies erv1 met een Feyenoord hart en passie en verstand . Dan is heel Nederland erbij gebaat . Ook PSV en Ajax zijn gebaat met betere conqurentie.
Maak anders Giovanni directeur en koop een goede trainer .
Giovanni wordt onterecht afgeslacht .
Een hetze , omdat t bestuur zonder voetbalkwaliteiten niet naar Giovanni met voetbalkwaliteiten en inzicht wil luisteren . Feyenoord komt OP t veld kwaliteit tekort . En met die minimale kwaliteit heeft Giovanni echt iets bereikt wat ik een toptrainer nog niet zomaar zie doen met deze spelers. Hoe dan ... ?????
Vind ik leuk
Mikel +2
donderdag 24 januari 2019 om 14:57
Idd ,vorm naar ajax ,want die griek is 1 groot drama , wat ze daar ooit in gezien hebben..
Vind ik leuk
meee +249