Keuken Kampioen Divisie-trainer vertrekt: 'Ze willen naar een andere structuur'

Keuken Kampioen Divisie-trainer vertrekt: 'Ze willen naar een andere structuur'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 15:23di 19-03-2019 om 15:23

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 15:26di 19-03-2019 om 15:26

Hans de Koning is aan zijn laatste maanden in dienst van FC Volendam bezig. De trainer vertrekt aan het einde van dit seizoen. Dat bevestigt hij in gesprek met NH Sport. 

De Koning staat sinds oktober 2018 aan het roer bij Het Andere Oranje. "Toen we begonnen, hebben we afgesproken dat we naar elkaar toe niets verplicht waren. Volendam wil naar een andere structuur toe gaan werken. Nou, dat is prima", laat de coach weten

De voormalig doelman is bezig aan zijn tweede periode in Volendam. Tussen 2012 en 2015 was De Koning ook al trainer van de club. In die periode werd promotie naar de Eredivisie op een haar na gemist. Later werkte De Koning bij Go Ahead Eagles en RKC Waalwijk. 

Concrete plannen voor de toekomst heeft de 58-jarige oefenmeester nog niet. "Er zijn genoeg clubs vrij, maar er zijn ook vijfhonderd trainers. Er zal heus wel weer wat komen."

Volendam-preses Henk Kras vertelde afgelopen week al dat Volendam op zoek is naar een nieuwe trainer. Wim Jonk is één van de kandidaten. 

Plaats een reactie

G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 15:27
Niks verplicht naar elkaar, lekkere werkrelatie
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:28
Sorry even off topic.

Er zijn de laatste tijd veel trollen actief hier. Het modereren helpt, maar niet voldoende. Ook het zwaarste middel, een ban, werkt niet tegen hardnekkige trollen.

Ik denk dat het een goed idee is als VP:

Een optie biedt om andere gebruikers te negeren. Oftewel bij ieder bericht een "deze gebruiker negeren" knop zodat je er met 1 click vanaf bent. Volgens mij is dit voor alle "normale" gebruikers heel fijn.

VP hoeft hierdoor geen bestaande of nieuwe leden mis te lopen. Zoals bij bv een betaald lidmaatschap. Ook hoeft de mod niet te bepalen wie een troll is, terwijl dat soms een grijs gebied is. Iedereen bepaalt zelf welke shit hij niet meer wil lezen. Scheelt ook uurtjes modden.

Ik moet dit bericht/verzoek eigenlijk aan VP mailen, maar 't is ook nuttig om te horen hoe anderen erover denken.

Namens Groen, schrijver van dit stuk
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:29]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Lijkt mij een heel goed plan zou hier dan ook veel vaker komen. Nu moet ik eerst scrollen wil ik een zinvolle goed geargumenteerde reactie vinden.
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 16:25
Precies, bij ieder onderwerp, wat dan ook, moet je eerst door de flauwekul scrollen, tot je een inhoudelijk commentaar vindt.
Of ik haak helemaal af.
Cynische opmerkingen, met enigszins bijtende spot vindt ik leuk, en kan ik ook van anderen hebben.
Maar dat eeuwige Ajax/PSV geneuzel tussen trollen onderling, bijzonder storend.
Vind ik leuk
G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 15:31
Had eigenlijk allang een statement van VP verwacht hierover.
Zijn ze op zich wel verplicht aan ons, gezien onze clicks hun centjes oplevert.

En iets meer actie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:35
Ben het met je eens! Zou erg fijn zijn dat er een optie was die dat mogelijk zou kunnen maken. Moet ook zeggen dat het inmiddels al stukken beter is geworden (op uitzondering van bekende enkele(n)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 16:06
Heel sterk plan. Ik ben voor.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8044
dinsdag 19 maart 2019 om 16:53
Maar krijg je dan ook niet het risico dat een troll de negeer knop in kan drukken?
Of begrijp ik je niet helemaal?
Vind ik leuk
HanV +5729
dinsdag 19 maart 2019 om 17:28
Ik neem aan dat hij bedoelt dat ze bijvoorbeeld de Rapporteerknop vervangen door een Negeerknop, zodat jij als gebruiker daarop kan drukken als je voortaan reacties van die gebruiker die die post heeft gedaan, niet meer wilt zien. Maar dan werkt die knop alleen voor jou, de andere gebruikers zien alle posts van die gebruiker nog wel totdat zij ook op de Negeerknop drukken bij een post van die gebruiker.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8044
dinsdag 19 maart 2019 om 17:46
Oke, duidelijk.
Voor mij mag het
Vind ik leuk
NvC +9671
dinsdag 19 maart 2019 om 17:49
Lijk me een goed idee 👍
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:29
Jammer voor de trainer deze wijziging. Snap na jaren van droogte wel dat ze een andere weg in willen slaan. Met Jonk zou dat zo eens kunnen!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Huidige structuur: we zien wel waar het schip strandt...😁
Vind ik leuk
Thobar +4659
woensdag 20 maart 2019 om 17:17
De "Heen en weer" is al jaren geleden aan de grond gelopen en er is tevweinig geld om 'm te lichten en op te kalefateren.
Vind ik leuk
Piranha73 +344
dinsdag 19 maart 2019 om 15:50
Volgend jaar Ajax
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 16:00
Hans vind ik persoonlijk een zwakke trainers broeder
Vind ik leuk
HanV +5729
dinsdag 19 maart 2019 om 17:30
Ben wel benieuwd hoe Volendam de structuur omgooit als ze volgend jaar geen trainer meer nodig hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:45
Wel grappig dat ie het over de 500 andere coaches heeft, hij weet zelf ook wel dat ie een veel beter resumé heeft
Vol inzetten op jonk aub Volendam
De man heeft goede connecties met heel veel jeugdspelers hopen dat hij er een paar kan overhalen om project Volendam te steunen
Vind ik leuk
Pancev +1410
dinsdag 19 maart 2019 om 17:04
Molenaar weer terug op het oude nest?
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
dinsdag 19 maart 2019 om 17:09
Jonk zou geweldig zijn als trainer lijkt me de ideale persoon daar in volendam
Vind ik leuk
Kwal +850
dinsdag 19 maart 2019 om 18:48
Dit lijkt mij de perfecte man om Den Bosch volgend jaar naar de eredivisie te loodsen. Willy Boessen komt tekort.
Vind ik leuk
Cookee +12963
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
Lijkt me een aardige kerel die Koning.
En zijn vrouw Maxima mag ik ook wel. :p
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 22:21
Aan de Dijk gezet ..... 🤔
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws